سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳

به بهانه بازپخش سریال«فصل زرد»:

رضا توکلی: فیلمسازان با ارائه داستان جذاب می توانند موضوعات مختلف اجتماعی را آسیب شناسی کنند

رضا توکلی

سینماپرس: رضا توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون معتقد است که فیلمسازان ارائه با داستان جذاب می توانند موضوعات مختلف اجتماعی را آسیب شناسی کنند.

براساس این گزارش، این بازیگر همزمان با بازپخش مجموعه تلویزیونی «فصل زرد» به سینماپرس گفت: «فصل زرد» در مقطعی خیلی حرف ها را توانست به مخاطبش انتقال دهد همانطور که با بازپخش آن نیز مخاطب با آن مجددأ ارتباط برقرار کرده است.

وی گفت: موضوع جوانان و خطراتی که آنها را تهدید می کند از موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه ای شود و فیلمساز بر مبنای رسالتی که دارد باید اینگونه موضوعات حساس را مدنظر قرار دهد.

وی افزود: مهمترین مساله در ارتباط یک اثر تصویری با مخاطب به خصوص جوانان، داشتن جذابیت اثر است چراکه با وجود سیل عظیمی از رسانه های مختلف تنها وجود عنصر جذابیت است که باعث جذب مخاطب و انتقال پیام می شود.

بازیگر «مریم مقدس» در عین حال خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، صدا و سیما، رسانه ها، مردم و... همه باید با کمک یکدیگر به جوانان کمک کنند تا جذب موارد شیطانی و مواد مخدر نشوند، البته باید از فیلمسازان جهت تولید این آثار نیز حمایت شود.

توکلی با رد حضورش در مجموعه «زخم» به کارگردانی مسعود آب‌پرود گفت: جایگاه ها در حال تغییر است و روابط حاکم بر تولید، آثار تلویزیونی را نابود می کند. این روزها بیشتر نقش های تکراری و امتحان پس داده را به بازیگر پیشنهاد می دهند.

وی یادآور شد: من شیفته و پر انرژی در انتظار یک نقش خوب هستم تا بازی کنم و به نظرم مردم هم با لذت به تماشای آن می نشینند که وجود این نقش ها به فیلمنامه خوب و شرایط تولید بازمی گردد. اکثر نقش های اول آثار تولید شده با مخاطب همذات پنداری ندارد.

«فصل زرد» را محمدرضا زهتابى در سال 83 کارگردانى کرده و على خودسيانى نويسندگى آن را انجام داده است. خودسيانى پيش از اين نويسندگى آثارى چون دنياى شيرين دريا را به عهده داشته است.«فصل زرد» در ۱۳ قسمت ۴۵ دقيقه اى در گروه فيلم و سريال شبکه يک سيما تولید شده است.

رامبد شکرآبی،رزیتا غفاری،رضا توکلی،هومن سلطانى ، يلدا قشقايى ، ليلا برخوردارى و محمدرضا نوروزی در اين سريال به ايفاى نقش پرداخته اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.