شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

«آسمان آبی مادرم» با محوریت کودک

قوی‌تن: سرعتم برای تولید فیلم زندگی سهراب سپهری کند شده است / قصد مسابقه ندارم!

بازگشت به کارگردانی علی قوی تن

سینماپرس: علی قوی تن کارگردان سینمای ایران صبح امروز گفت: با وجود اینکه سازمانی برای حمایت از ساخت پروژه«سهراب» به میزان دو میلیارد تومان اعلام آمادگی کرده است اما سرعتم برای تولید فیلم «سهراب» کند شده و به سازمان حمایت کننده هم اعلام کردم که درباره ساخت این فیلم شتاب نکند.

براساس این گزارش، قوی تن به سینماپرس گفت: مطلع شدم که آقای جلال فاطمی خواهرزاده سهراب سپهری در حال تدارک ساخت فیلمی درباره این شاعر بزرگوار است. احساس کردم بهتر است تا آنها کار خودشان را انجام دهند و روال کار من با آرامش ادامه پیدا کند.

کارگردان «سرود تولد» با بیان اینکه افراد مختلفی بعد از مواجه با من درباره پروژه سهراب سوال می کنند خاطرنشان کرد: کند کردن تولید این پروژه بیشتر به دلیل احترام من به این شاعر بزرگوار است چراکه به دنبال ایجاد مسابقه‌ای برای تولید این فیلم بین خود و دیگران نیستم.

وی درباره سفرش به خارج از کشور گفت: بخشی از این سفر مربوط به تحقیقات و پژوهش درباره سهراب سپهری بود و بخش دیگر آن به مسائل شخصی‌ام برمی‌گشت.

قوی‌تن درباره تولید «آسمان آبی مادرم» گفت: فیلمنامه این فیلم را قبل از سفرم به خارج از کشور به سازمان سینمایی ارائه داده بودم که توانست پروانه ساخت دریافت کند، این فیلم در ادامه سینمای مستقل خودم با محوریت یک کودک در روستا است.

وی درباره اکران عمومی فیلم های «پرواز بادبادک‌ها» ،«آفتاب،مهتاب،زمین» و «بازگشت» یادآور شد: من این فیلم ها را پشت اکران نمی بینم بلکه این فیلم ها در ۱۲ کشور اروپای شرقی و آسیایی توسط یک کمپانی در سالن های خاص به نمایش درآمده است.

کارگردان «آدمک ها» همچنین عنوان کرد: این سه فیلم در جشنواره های داخلی فجر و کودک به نمایش درآمده است و با توجه به تشکیل گروه سینمایی برای فیلم های هنری و کودک این سه فیلم می تواند اکران موفقیت آمیزی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.