سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳

روناک یونسی در گفتگو با سینماپرس؛

بازیگر نباید به یک گونه خاص سینمایی محدود شود / نمی‌توان از برخی آثار تلویزیونی به راحتی گذشت

روناک یونسی در نشست فیلم « عقاب صحرا» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: روناک یونسی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به عنوان بازیگر علاقه مند به کسب تجربه در همه ژانرهای سینمایی هستم. به نظرم بازیگر باید همه نقش ها را تجربه کند و محدود به ژانر خاصی نشود.

براساس این گزارش، روناک یونسی درباره فعالیت های این روزهایش به سینماپرس گفت: مشغول مذاکره برای دو پروژه تلویزیونی هستم که ظاهرا به توافق رسیدیم. مدیوم سینما و تلویزیون تفاوتی ندارد چراکه آثار خوب و بد در هریک از حوزه ها ساخته می شود. برای یک بازیگر، مهم حضور در اثر خوب با یک کارگردان برجسته است که این حضور در هریک از این دو می تواند شکل بگیرد.

وی افزود:  ملاک من برای کار، حضور در آثار خوب با فیلمنامه جذاب است که بتواند ویژگی جدیدی را به من اضافه کند همانطور که پیشنهادهای سینمایی به من شد که حتی نتوانستم فیلمنامه آن را تا انتها بخوانم و یا در مقابل کارهایی در تلویزیون ساخته می شود که نمی توان از آنها گذشت.

بازیگر «گرگ و میش» با بیان اینکه علاقه مند به تجربه در همه نقش ها هستم یادآور شد: ژانر پلیسی به دلیل فیزیک بدنی که از ورزش بدست آوردم اغلب به من بیشتر نزدیک بود و ارتباطی به علاقه من به این ژانر ندارد. بازیگر براساس پیشنهادهایش محدود می‌شود اما سعی کردم در این گونه آثار کلیشه نشوم.

یونسی درباره حضورش در فیلم سینمایی «روز روشن» گفت: از آنجایی که یک دوستی قدیمی با حسین شهابی کارگردان این فیلم داشتیم پیشنهاد حضور در فیلمشان را پذیرفتم ایشان نقش خانم مهندس داستان را به من سپرده بودند که من از این انتخاب ناراحت شدم و به آقای شهابی گفتم این نقش برای من فرصتی تلقی نمی شود تا برای حضور در آن مجاب شوم ولی در نهایت قبول کردم و تلاشم این بود که به خوبی نقش را ایفا کنم اما اینکه چقدر در ایفای آن موفق بودم را مخاطبان باید نظر دهند.

وی با اشاره به حضور در فیلم تاریخی «عقاب صحرا» تصریح کرد: این فیلم اولین تجربه من در سینمای تاریخی محسوب می شد که دو سال پیش در جشنواره فیلم فجر حضور داشت اما از علت عدم اکران  آن بی اطلاع هستم.

بازیگر «به هدف شلیک کن» درباره تفاوت بازی در فیلم های تاریخی و پلیسی اذعان کرد: تفاوتی نمی توان بین این دو ژانر برای بازیگر در نظر گرفت بلکه هریک از عوامل اگر سینما را در هر گونه و ژانری جدی بگیرند سخت خواهد شد چرا که سینما حرفه آسانی تلقی نمی شود.

یونسی با اشاره به فیلم سینمایی «ماهی کویر» به کارگردانی محمدقربان کریمی اظهار داشت: این فیلم جزو سینمای کودک محسوب می شود که کارگردان آن از کانادا به ایران آمد و این فیلم در چابهار جلوی دوربین رفت. در این فیلم نقش یک پری دریایی را در زیر آب بازی کردم اما با وجود کسب جایزه از جشنواره کودک اصفهان در جشنواره فجر به این فیلم توجهی نشد و این عدم توجه هیئت انتخاب برایم جالب بود. ضمن اینکه فیلم توانست در جشنواره های خارجی چندین جایزه را بدست بیاورد. حضور در جشنواره ها ادامه دارد و امیدوارم بزودی در ایران هم به نمایش دربیاید.

این بازیگر در پایان گفت: «ماهی کویر» اولین فیلمی بود که در سینمای کودک بازی کردم چراکه کار کردن با بچه ها و حتی حیوانات را همیشه دوست داشتم. اگر باز هم پیشنهاد بازی در سینمای کودک داشته باشم قبول خواهم کرد چراکه کارهای متفاوت جذابیت خودش را دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.