سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱

اکران فیلم های خارجی و دیدگاههای متنوع/ ۱

منبتی: نمایش فیلم های خارجی علاوه بر رضایت سینماداران رونق سینمای بومی را نیز همراه خواهد داشت

منبتی

سینماپرس: هادی منبتی مدیر عامل موسسه تصویر شهر گفت: اکران فیلم های خارجی باعث رونق صنعت سینما و رضایت سینماداران می شود چراکه حداقل از نمایش و تولید آثار بی کیفیت بومی در داخل کشور جلوگیری می‌کند و در عین حال می تواند سطح سلیقه عموم مردم را هم بالا ببرد.

براساس این گزارش، منبتی درباره پخش فیلم های خارجی در سینمای ایران به سینماپرس گفت: از آنجایی که فیلم ایرانی خوب توانایی ارتباط با مخاطب خودش را دارد اکران این آثار جای فیلم های ایرانی را تنگ نخواهد کرد اما شاید این طرح جای تله فیلم هایی که از سینما سردرمی آورند را تنگ کند!

وی افزود: برای ارتقای سطح ذائقه فرهنگی مخاطب و افزایش کیفیت تولیدات کارگردانان کشور، اکران فیلم های خارجی تاثیر گذار خواهد بود اما شرط موفقیت این طرح وارد کردن فیلم خارجی توسط بخش خصوصی است. نهاد دولتی در انتخاب فیلم ها نباید نقشی داشته باشد بلکه باید کارهای نظارتی و حمایتی خودش را به لحاظ اعلام خط قرمزها ایفا کند.

مدیر عامل موسسه تصویر شهر در عین حال خاطرنشان کرد: نوع انتخاب و سلیقه فارابی برای وارد کردن فیلم های خارجی برای سینمای ایران و مخاطبان کارکردی ندارد. عمدتا هم سینمادار برای اکران فیلم های مورد نظر آنها اشتیاقی نشان نمی دهد چراکه از خروجی آن به لحاظ تعداد مخاطب مطلع است.

این کارشناس یادآور شد: بخش خصوصی نسبت به ذائقه و شناخت تبلیغات آثار خارجی اشراف کامل تری دارد ولی نهادهای دولتی مثل فارابی دغدغه نمایش و استقبال مخاطب ندارند و صرفا به عنوان یک کار اداری آن را پیگیری می کنند البته در کنار فارابی موسسه «ایده‌آل سینما» وجود داشت که نسبت به اکران فیلم های سه بعدی فعالیت می‌کرد.

مدیر موسسه تصویر شهر در عین حال خاطرنشان کرد: نوع انتخاب سالن های سینما و ظرفیت آنها برای نمایش باید توسط سازمان سینمایی سیاست گذاری شود و می توان درصدی از سالن ها برای فیلم های ایرانی و درصدی دیگر را برای فیلم خارجی در نظر گرفت.

منبتی درباره شیوه اکران فیلم های خارجی گفت: با توجه به بضاعت سینمای ایران وجود پنج سرگروه زیاد است و به نظرم باید یک گروه از آن کم شود چراکه گروه های «هنر و تجربه» و «آزاد» را هم داریم. می توان عنوان گروه اکران فیلم های خارجی در سینماهای محدود را ثبت کرد تا بتوانند به دلیل تنوع تعداد سالن در پردیس های سینما نمایش داشته باشند.

وی با بیان اینکه سینمای هر کشوری مخاطب های خودش را دارد درباره اکران فیلم های سه بعدی گفت: سیستم و تجهیزات ما برای اکران فیلم های سه بعدی آماده است اما باید فیلمی توسط فارابی یا موسسه «ایده‌آل سینما» به دست ما برسد تا اکران آن را ادامه دهیم و متاسفانه این روند علی رغم قول و وعده هایی که داده شد ادامه پیدا نکرد و فیلمی به دست ما جهت نمایش نرسیده است.

اخبار مرتبط

نظرات

  • سید مهدی ۱۳۹۳/۰۳/۲۱ - ۱۱:۳۹
    0 0
    این همون فریادی هست که مردم برای خودرو هم می زنند، سی سال ایجاد انحصار به نام خودروی ملی رو تجربه کردیم نتیجه و تاوانش رو مردم دارن پس میدن، سینما هم همین وضع تا بحث رقابت و ورود فیلمهای خارجی میشه یکسری تهیه کننده فیلم زرد ساز صداشون در میاد که وای صنعت سینمای ملی بر باد رفت، خواهشا سینما ها رو دریابید که ورشکست هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.