شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰

در گفتگو با سینماپرس:

مزدآبادی: محافظه کاری مسئولین مانع تولید آثار سیاسی شده است/ فیلمسازی با الهام از حوادث سال ۸۸ به سرعت رها شد

جواد مزد آبادی

سینماپرس: جواد مزدآبادی کارگردان سینما و تلویزیون گفت: مسئولین برای تولید آثار سیاسی حوادث سال ۸۸ باید حساس باشند چراکه موضوعات سیاسی برای مخاطب جذابیت دارد، اما می بینیم که محافظه کاری مسئولین چون فکر می کنند تولید آنها منجر به بروز مشکلات می شود مانع تولید آثار سیاسی شده است در حالی که تولید این فیلم ها سازنده خواهد بود.

براساس این گزارش، جواد مزدآبادی ضمن بیان مطلب فوق به سینماپرس گفت: کمبود تولید فیلمهای سیاسی در سینما و تلویزیون به خصوص در موضوعات تاریخ معاصر حس می‌شود، اگر فیلم «قلاده های طلا» و دیگر فیلم هایی که با این موضوعات ساخته شد را کنار بگذاریم شاهد خواهیم بود که در تولید این آثار کم کاری کرده ایم.

وی افزود: فیلم تلویزیونی «ابابیل» به نوعی در سیما خط شکن بود که خیلی بی طرفانه جریانات انتخابات را بررسی و ریشه یابی کرد. توجه جشنواره مقاومت به فیلم هایی که مربوط به انقلاب و سیاست است منجر به تشویق تولید اینگونه آثار خواهد شد و این نوع سیاست گذاری جزو نقطه عطف جشنواره مقاومت خواهد بود. در همین ابتدا که جشنواره مقاومت بخشی را برای فیلم های سیاسی در نظر گرفته است موجب تشویق و حمایت فیلمسازان خواهد بود

این کارگردان عنوان کرد: من تاکنون در دوره های گذشته جشنواره مقاومت توانستم جایزه دریافت کنم و دو فیلمی که از سوی سیما فیلم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده دارای مضمون سیاسی است.

مزدآبادی با اشاره به تله فیلم «سرزمین بارانی» خاطرنشان کرد: این فیلم هم به موضوع انتخابات با نگاه سیاسی می‌پردازد که در آن به نقش مهم مشارکت مردم در انتخابات پرداخت شده است. گونه سیاسی در دنیا شناخته شده است همانطور که در سینمای پیشروی فرانسه،ایتالیا و آمریکا نسیت به سینمای سیاسی مانور زیادی دارند چراکه به فیلمساز اجازه می دهند تا جریانات سیاسی کشورش را با درام نمایشی تبدیل به فیلم کند.

وی در عین حال اضافه کرد: به چالش کشیدن مسائل سیاسی توسط فیلمسازان برای مسئولین و مردم مفید خواهد بود اما در سینما برای من شرایط تولید اینگونه آثار بوجود نیامده است. برای تولید آثار سیاسی نباید مقطعی نگاه کنیم، به عنوان نمونه اتفاقات ۸۸ باعث شد که تولید فیلم های سیاسی قوت بگیرد اما بعد از آن به سرعت رها شد.

شایان ذکر است، دو فیلم «ابابیل» و «سرزمین بارانی» به کارگردانی جواد مزدآبادی برای حضور در سیزدهمین جشنواره مقاومت اعلام آمادگی کردند.

«ابابیل» با بازی وحید شیخ زاده، لیلا بلوکات و رامین راستاد به روایت مقطعی از حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ و دفع عملیات های خرابکارانه گروه های معاند ضد انقلاب در عملیاتی با عنوان ابابیل می پردازد.

«سرزمین بارانی» با بازی احمد علامه دهر ، فرهاد بشارتی ، فریبا نادری و کوروش زارعی که داستان آن در درون یک خانواده روایت می شود بر وفاق ملی و شرکت همه جانبه آحاد ملت در رویدادهای مهم سیاسی اجتماعی همچون شرکت در انتخابات تاکید دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.