یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

آخرین خبرها از نخستین فیلم رئال انیمیشن

الناز شاکردوست با «رستم» و «تهمینه»به شمال می رود/ فیلمبرداری«مبارک» به نیمه رسید

فیلم سینمایی مبارک

سینماپرس: فيلمبرداری «مبارک»، نخستين فيلم رئال-انيميشن ايرانی به کارگردانی محمد رضا نجفی امامی بابازی النازشاکردوست و تورج نصر از نيمه گذشت.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، فیلم سینمایی «مبارک» نخستین ساخته بلند محمدرضا نجفی ‌امامی است و بازيگرانی چون الناز شاکردوست، منوچهر آذر، امير رهبری،‌ تورج نصر و... در آن به ايفای نقش می‌پردازند. شخصيت‌های شاهنامه فردوسی همچون رستم، تهمينه، ديو اکوان، ديو سپيد و... نيز ديگر بازيگران اين فيلم هستند.

بنابراین گزارش، داستان این فيلم در مورد پيرمردی است که با استفاده از عروسک‌ها شخصيت‌های شاهنامه به نقالی مشغول است. او نوه جوانی دارد كه از دنيای پدربزرگش كاملاً به‌دور است و تضادهايی بين او و پدربزرگش وجود دارد. پيرمرد بخش فراواني از زندگی‌اش را در جهان اسطوره‌ها گذرانده و نگران روزی است كه شخصيت‌های سياه افسانه‌ها، دنيا را به سوی تاريكی و تباهی بكشانند. داستان فیلم از آنجایی آغاز می شود كه عروسك‌ها جان می‌گيرند و به فكر ياری رساندن به پيرمرد و كاستن از دغدغه‌های او می‌افتند. آن ها با نوه پيرمرد همراه می‌شوند و داستان هيجان‌انگيز و ماجراجويانه‌ای آغاز می‌شود.

برپایه این گزارش، گروه توليد اين پروژه در حال حاضر مشغول فيلمبرداری سکانس‌هايی در تهران و حومه هستند و تاکنون بخش عمده‌ای از بازيگران در مقابل دوربين حاضر شده‌اند. گروه توليد طی روزهای آينده به شمال کشور عازم خواهند شد تا ادامه فيلمبرداری در استان مازندران به مدت ده روز انجام شود.

فیلم سینمایی مبارک فیلم سینمایی مبارک  فیلم سینمایی مبارک

عوامل اين پروژه سينمايی عبارتند از:

مدير برنامه‌ريزی و دستيار اول کارگردان: سيد مهدی فرخ‌پور، مدير توليد: مهدی مددكار، مدير فيلمبرداری:‌ عليرضا برازنده، طراح صحنه و لباس: اصغر نژاد ايمانی،‌ طراح چهره‌پردازی: عليرضا خورشيد، نويسنده فيلمنامه: بهروز واثقی، مشاور فيلمنامه: سيد جلال‌الدين دری، منشی صحنه: پانته‌آ حسينی، طراح كاراكترهای انيميشنی: حامد كمالی، ساخت عروسک ها: کامران خلج، طراح لباس عروسك‌ها: سحر عبدالهی،‌ صدابردار: حميد اسلامی، عكاس: آرش صادقی، تدارکات: علی اکبر ايکانی، مدير روابط عمومی: محسن رخش خورشيد.

بنابراین گزارش فیلم سینمایی «مبارک» در مؤسسه فرهنگی سيماپردازان ستايش به توليد می‌رسد و علاوه بر به تصوير کشيدن توانمندی انيماتورهای ايرانی، اهداف ديگری همچون آشنا ساختن مخاطبان با شخصيت‌های اسطوره‌ای شاهنامه و حرفه‌هايی چون نقالی، در آن دنبال می‌شود.اين اثر سينمايی بنا است در جشنواره فيلم فجر سال جاری شرکت کند.

 

برچسب‌ها

نظرات

  • نونا ۱۳۹۳/۰۶/۳۰ - ۲۳:۲۷
    1 0
    حتما به جشنواره فیلم فجر میرسه . کار الناز همیشه خوبه .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.