شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

گزارش سینماپرس از فروش سه ماهه اخیر

تسخیر گیشه ها با صدرنشینی «طبقه حساس» و «معراجی ها»/ آیا باز هم می‌توان به فروش‌های میلیاردی دست یافت؟

طبقه حساس-معراجی ها

سینماپرس: سعید مهرپور/ آمار فروش فیلم های سال جاری سینماهای تهران در سه ماهه اول سال ۱۳۹۳ نشان از موفقیت فیلم های سینمایی «طبقه حساس» و «معراجی ها» دارد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، گیشه سینما و بازگشت سرمایه مطلوب باعث می شود چرخه سینما همواره در گردش مناسب و متعادلی باشد و بتوان افق های تازه ای را در سینما جستجو کرد. فیلم خوب، ساخت، استانداردها و تجهیزات فنی را ارتقاء بخشید و میتوان با آن در جهت استانداردسازی تمامی سالن های سینمای موجود در ایران گام ها و اقداماتی مثبتی برای فردای بهتر برداشت. 

همواره وقتی فیلم می فروشد و از سوی مردم با  استقبال مواجه می شود، بازتاب خوبی میان مردم پیدا می کند و محبوب و ماندگار در اذهان مردم خواهد شد و حتی گاهی دیالوگهای آن فیلم نیز تا مدتها بر سر زبان ها خواهد چرخید لذا باید امیدوار بود در آینده باز هم شاهد صف های طولانی برای خرید بلیط و اشتیاق مردم برای فیلم دیدن در سینماها باشیم.

برپایه این گزارش،  با نگاهی به آمار سه ماهه اول سال ۱۳۹۳ می توان به رشد مخاطبان سينما نسبت به سال گذشته اشاره كرد به طوری كه در فهرست سه ماهه اول امسال دو فيلم سينمايی «طبقه حساس» ساخته کمال تبریزی و «معراجی ها» ساخته مسعود ده نمکی موفق شده‌اند به فروش بالای پنج ميلياردی دست پيدا كنند و تکانی اساسی به گیشه سینما بدهند، هر چند که در این فهرست، هستند فیلم های که در گیشه با شکست نیز مواجه شده اند.

با نگاهی به آمار فروش فیلم های سینمایی اکران در سه ماهه اول سال ۱۳۹۳، فیلم های به نمایش درآمده در سینماهای تهران را ( بر اساس اعلام پخش کننده ها و بنیاد سینمایی فارابی) می توان به رده های زیر تقسیم بندی کرد.

(فهرست زیر به ترتیب بر مبنای نام فیلم، کارگردان، تعداد روزهای نمایش، تعداد هفته قرارداد نمایش، تاریخ شروع اکران و فروش کل تهران و شهرستان ها تنظیم شده است).

نمایش فیلم های با علامت (*) در اکران ادامه دارد. 

بالای پنج میلیارد:

 «طبقه حساس»، کمال تبریزی، نمایش۱۰۰ روز در ۱۵ هفته ، آغاز اکران ۱۵ اسفند ماه ۹۲ ، فروش کل در تهران و شهرستانه ها ۶ میلیارد و ۷۴ میلیون تومان. 

«معراجی ها»، مسعود ده نمکی، ۸۱ ، ۱۲ ، ۱۲ اسفند ماه ۹۲ ، ۵ میلیارد و ۲۱۴ میلیون تومان.

بالای دو  میلیارد:

«خط ویژه»، مصطفی کیایی، ۸۳ ، ۱۲ ، ۱۴ اسفند ماه ۹۲ ، ۲ میلیارد و ۲۸۴ میلیون و۴۰۰ هزار تومان.

«چ»، ابراهیم حاتمی کیا، ۷۶ ، ۱۱ ، ۲۱ اسفند ماه ۹۲ ، ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان.

زیر ۷۰۰ میلیون تومان:

«پنج ستاره»، مهشید افشارزاده، ۳۹ ، ۶ ، ۱۷ اردیبهشت، ۶۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان . (*)

«زندگی جای دیگریست»، منوچهر هادی، ۵۹ ، ۹ ، ۲۷ فروردین، ۵۴۷ میلیون تومان.

«متروپل»، مسعود کیمیایی، ۳۲ ، ۵ ، ۲۴ اردیبهشت، ۴۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان. (*) 

«زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، سید روح الله حجازی، ۱۸ ، ۳ ، ۷ خرداد، ۳۰۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان. (*) 

«اشباح»، داریوش مهرجویی، ۳۲ ، ۵ ، ۲۴ اردیبهشت، ۱۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان. (*)

«بادیگران»، ناصر ضمیری، ۳۳، ۵ ، ۲۵ اسفند ماه ۹۲ ، ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان.

«۵۰ قدم آخر»، کیومرث پوراحمد، ۱۰ ، ۲ ، ۱۵ خرداد، ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان. (*)

امیدواریم در ادامه روند اکران فیلم ها در سینمای ایران باز هم شاهد تنوع ژانرهای مختلف و گیشه پرونقی باشیم تا با درآمد حاصل از آن بتوان باز هم فیلم های استاندارد و خوبی تولید کرد و سینما از حالت رکود و انفعال خارج شود به شرط آنکه سینماگران در آثارشان دغدغه های مردم را به تصویر بکشند و دنیای خیالی و دغدغه های شخصی خود را مطرح نکنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.