شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵

فیلمی که از جشنواره کودک باز می ماند!

اللهیاری: مراحل فنی«نیکان و بچه غول» تنها در صورت مساعدت فارابی ادامه پیدا می کند

حبیب الهیاری

سینماپرس: حبیب اللهیاری مجری طرح و تهیه کننده سینما علت توقف فیلم سینمایی «نیکان و بچه غول» را مسائل و مشکلات مالی عنوان کرد.

بنابراین گزارش، وی در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «نیکان و بچه غول» به کارگردانی رحمان رضایی اظهار داشت: این فیلم هم اکنون با عدم پیشرفت در مرحله پس تولید به عبارتی «توقیف» است. 

وی توضیح داد: برآورد اولیه هزینه این فیلم توسط رحمان رضایی ۶۰۰ میلیون تومان بود که قراردادی هم با بنیاد فارابی در دوره گذشته منعقد شد البته زمانی که بنده به عنوان مجری طرح وارد پروژه شدم برآورد هزینه این فیلم را یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان تنظیم و ارائه کردم،  شورای محترم تسهیلات بنیاد سینمایی فارابی آن را به یک میلیارد و دویست میلیون تومان تقلیل داد و با آن موافقت کرد و تولید آغاز شد.

وی افزود: فیلمبرداری این فیلم که ۶۰ درصد آن به صورت کروماکی یا همان پرده سبز به طول ۵۴ متر و ارتفاع ۴/۴ متر بود، با حضور بازیگران سرشناس و عوامل حرفه ای و نیز در اختیار داشتن تجهیزات مختلف فیلمبرداری در تاریخ یکم مهرماه سال ۹۱ به اتمام رسید ولی متاسفانه مراحل پس تولید آن انجام نشده و مسئولیت تأمین هزینه های آن با فارابی است.

اللهیاری تصریح کرد: بنده به دلایلی از مدیر عامل وقت فارابی در خواست کناره گیری کردم ولی نپذیرفتند. با این توصیف در دوره جدید فیلم مذکور وارد عملیات فنی سی جی ای  که همان عملیات پس تولید بعد از فیلمبرداری پرده سبز است گردید و لیکن متاسفانه بعد از مدتی عده ای که در ساختمان تولید بنیاد سینمایی فارابی مشغول به کار هستند، از ادامه کار جلوگیری به عمل آورده و برای انجام عملیات فنی یک میلیارد تومان درخواست کردند که فارابی هم در حال حاضر قدرت تأمین این بودجه را ندارد.

بنابراین گزارش، رامبد جوان، ویشکا آسایش، انوشیروان ارجمند، صالح میرزا آقایی، علی خلج، اسدالله یکتا، فرامرز روشنایی، ملیکا رضی و با حضور  علیرضا خمسه و شقایق فراهانی در فیلم سینمایی «نیکان و بچه غول» نقش آفرینی کرده اند.

این فیلم داستان پسر بچه‌ای به نام نیکان را به تصویر می کشد که به همراه خانواده خود برای تفریح به دامنه کوه دماوند می‌روند. اما نیکان به درون گودالی می‌افتد و با دنیایی اسرار آمیز مواجه شده و در این دنیا با بچه غولی به نام خوخو آشنا می‌شود.

رامبد جوان در آغاز فیلمبرداری فیلم سینمایی «نیکان و بچه غول» به کارگردانی رحمان رضایی

سایر عوامل فیلم عبارتند از:

فیلم‌نامه‌نویس: افسر شایان، کارگردان: رحمان رضایی، مجری طرح: حبیب‌ الهیاری، مدیر فیلم‌برداری: کامیار فاروقی، صدابردار: اسحاق خانزادی، طراح گریم: شادی آفرین الهیاری، کارگردان بخش CGI و VFX: کارن آراکلیان، تدوین: حسن و نیما حسن‌دوست، طراح صحنه و لباس: حسن روح‌پروری ، دستیار اول برنامه‌ریز: مجید کرباسیان، دستیار دوم برنامه‌ریز: محمدرضا  علی‌آبادی، آهنگساز: بهزاد عبدی، منشی صحنه: پانته‌آ حسینی، مدیر تدارکات: امیر عبدالغنی، مدیر فنی CGI: علیرضا اخباری، طراحی کاراکترها: حسن تبریزی، استوری‌برد: بردیا سرشار، پریویز: سینا برومند، دستیاران بخش CGI: سمیه اینانلو و محسن ضرابی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: سیامک قدکچیان، دستیاران فیلم‌بردا: ابراهیم عزت‌خواه- حامد عزت‌خواه- صفر صلاح‌لو- صابر کامیان و مهدی نیکچهر، مسئول دوربین: اسماعیل نیسی، دستیاران چهره‌پردازی: آیدین فرضی- سیاوش آهنگر، دستیار صدا: کاوه دیداری و بهنام صفاری، دستیاران صحنه و لباس: حمید نظیفی- کامران کامیار و محبوبه دیانت، دستیاران تدارکات: مقداد موسوی- صادق بهبودی- علی وفاپور، پذیرایی: صدیقه دولت‌آبادی- سمانه نیکچه و سیدجواد نیکچه، سینه‌موبیل: حمید علیزاده، حمل و نقل: عباس اوحدی و صادق بهبودی، تهیه‌کنندگان: رحمان رضایی و حبیب الهیاری. 

ویشکا آسایش در فیلم نیکان و بچه غول

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.