شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱

تلفیقی از فضای مدرن و موسیقی ایرانی

«چارتار» و کنسرتی که با حضور سینماگران در برج میلاد برگزار شد

گروه موسیقی چارتار*

سینماپرس: گروه موسیقی «چارتار» عصر روز گذشته؛ ۳۰ خرداد کنسرت آلبوم «باران تویی» را در حضور عده ای از سینماگران در سالن همایش های برج میلاد اجرا کرد.

به گزارش سینماپرس، گروه چارتار ساعت ۱۸:۳۰ کار خود را در برج میلاد شروع کرد. در حالی که قبل از ورود هوادارانشان صدای تمرینات گروه در لابی مرکز همایش های برج میلاد شنیده می شد.

بر اساس این گزارش اولین آهنگی که گروه شروع به نواختن کردند قطار بود که قبل از آن احسان حائری به روی صحنه آمد و با قلم نوری شروع به نوشتن (چارتار پرسه آوایی است به امید هیچ ...) کرد و همینطور گروه به فعالیت های خود ادامه داد.

 بعد از خواندن آهنگ «قطار» خواننده این قطعه گفت که افتخار می کند اشعار احسان حائری را می خواند. مردم هم با تشویق هایشان علاقه خود را به گروه و احسان حائری نشان دادند.

در ادامه قطعات دیگری شامل، آشوبم، مرا به خاطرت نگه دار، هندسه، باران تویی، کلاغ، عاشقانه تنهاست، حرفی بزن، خوشا به من، شبیه یک مرداب، در حسرت ماه با همراهی قابل اعتنای حاضران در سالن اجرا شدند.

بعد از خواندن شعر هندسه آرمان گرشاسبی از حضور بهمن فرمان آرا (کارگردان) و امیر پوریا (منتقدفیلم ) و گلاره شیبانی (همخوان) که در سالن حضور داشتند قدردانی کرد.

گروه چارتار در سال ۱۳۹۰ تشکیل شده‌ است و آرش فتحی آهنگساز، احسان حائری ترانه‌سرا، آیین احمدی‌فر تنظیم‌کننده و آرمان گرشاسبی به عنوان خواننده، شاکله اصلی گروه چارتار را تشکیل می‌دهند.

اشعار، ترانه‌ها و همچنین لحن و صدای خواننده که برگرفته و استوار بر ادبیات و موسیقی کلاسیک ایرانی است از یک سو و همچنین ملودی‌های پویا و تنظیم‌های مدرن از سوی دیگر، فضای متفاوتی را در موسیقی این گروه به وجود آورده‌ است.

موسسه آوای مهربانی برپایی این کنسرت را بر عهده داشت و آرین حجازی با ساز «ابوا» و نازنین علیزاده به همراه بهزاد حسن‌زاده با نواختن کمانچه چند اجرای این گروه جوان را همراهی کردند.

گفتنی است؛ لوریس چکنواریان، داریوش مهرجویی، یغما گلرویی، مریم بوبانی، سروش صحت، صبا کامکار و مرضیه وفامهر از میهمانان گروه چارتار در این کنسرت بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.