یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

باشکوه بودن جشنواره فیلم مقاومت تو دهانی محکمی به رژیم صهیونیستی است

لاله افتخاری*

سینماپرس:عضو کمیسیون مجلس گفت: مدیران باید توان خود را برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره بگذارند تا به بهترین شکل برگزار شود زیرا باشکوه بودن این جشنواره تو دهانی محکمی به رژیم صهیونیستی است که می خواهند چهره بدی از سینمای ایران را به دنیا نشان دهند.

بنابراین گزارش، لاله افتخاری عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت درباره موضوعاتی که باید در این جشنواره به آنها پرداخته شود گفت: در جشنواره فیلم مقاومت که یکی از مهمترین جشنواره های سینمایی کشور محسوب می شود باید به سبک زندگی اسلامی که همان زندگی حسینی و زینبی است که رزمندگان با دلاوری آنرا ارائه دادند توجه جدی داشت.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام نماینده چهره واقعی ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس هستند افزود: ارزش های اسلامی که در نگاه رزمندگان و آموزه های دینی که منجر به افتخار است باید در این جشنواره گنجانده شود ضمن اینکه زوایای زندگی رزمندگان را در خود نمایان سازد.

افتخاری با بیان اینکه باید به سینمای ارزشی توجه ویژه شود گفت: در این جشنواره باید امر به معروف و نهی از منکر را با زبان رسا و تاثیرگذار هنر به تصویر کشید تا باعث اصلاح جامعه شود. در این جشنواره باید از فیلم هایی که هنرمندان متعهد تهیه کرده اند بهره برد و به نوعی از هنرمندانی که هنر و تعهد را گره زده اند غافل نشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه فیلم، سینما و هنر در نظام جمهوری اسلامی باید ارزشی باشد گفت: گلایه فیلمسازان ما به جای اینکه از کم بودن بودجه باشد باید بیشتر از این باشد که چرا گاهی از هنرمندنماها حمایت می شود باشد. به اعتقاد بنده علاوه بر افزایش بودجه های هنری باید مسئولان و سینما در حمایت از هنر متخصص و هنرمندان متعهد باشد زیرا در اینصورت است که می توانیم به خواسته های هنرمندان در عرصه هنر جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه سازمان ها و نهادهای ذیربط باید همگرایی و هم افزایی داشته باشند گفت: گاهی دیده شده که یک هنرمند از چند نهاد و موسسه مورد تشویق و توجه قرار می گیرد در صورتی که تقدیرها باید بر اساس شاخصه ها و تعهدها باشد. تجلیل ها باید از هنر فاخر و صاحب هنر و همچنین گیشه در خدمت هنر متعهد باشد.

افتخاری با بیان اینکه همواره رسانه های غربی و صهیونیستی به بازتاب های بین المللی این جشنواره واکنش نشان می هند گفت: آنها نمی خواهند مردم دنیا از طریق هنر بیدار شوند و زیبایی ها و اثرگذاری هنر متعهد ما به دنیا منتقل شود زیرا اگر مردم دنیا فیلم های ما را ببینند به طور حتم نقشه های آنها بر آب می شود.

وی ادامه داد: آنها می خواهند تاهمه چیز در راستای اهداف شوم آنها که علیه بشریت است باشد و خود آنها به خوبی می دانند که هدفشان در نهایت منجر به بی ثباتی و ناامنی می شود به همین دلیل می خواهند هنرمندان را به این سمت سوقدهند.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت: نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان نخبگان و پژوهشگرانی هستند که در زمینه مقاومت پژوهش هایی را انجام دادند و قطعا تبادل اطلاعات در این زمینه بینانها می تواند در پویایی این جشنواره اثرگذارتر باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه جشنواره فیلم مقاومت بین المللی است و میهمانانی از سایر کشورها در این جشنواره حضور خواهند داشت می تواند محلی برای ارائه آثار ایرانی که یکی از بهترین آثار در زمینه مقاومت و دفاع مقدس است باشد تا مردم دیگر سرزمین ها با رشادت ها و دلاوری های رزمندگان ما در هشت سال دفاع و مقاومت آشنا شوند.

افتخاری با بیان اینکه سیاست مدیران این جشنواره تا به امروز مثبت و راهگشا بوده است گفت: مدیران باید توان خود را برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره بگذارند تا به بهترین شکل برگزار شود زیرا باشکوه بودن این جشنواره تو دهانی محکمی به رژیم صهیونیستی است که می خواهند چهره بدی از سینمای ایران را به دنیا نشان دهند.

وی همچنین با اشاره به سالانه برگزار شدن جشنواره فیلم مقاومت نیز گفت: تصمیم بسیار خوبی برای هر ساله برگزار شدن این جشنوارهگرفته شد زیرا همه باید توجهداشته باشند که این جشنواره نباید از یاد برود یا در برگزاری آن کوتاهی صورت گیرد زیرا جشنواره فیلم مقاومت به نوعی آبرو و شرف کشور ما محسوب می شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که باید برای برگزاری این جشنواره برنامه ریزی خوب و دقیقی صورت گیرد ضمن اینکه از یک سال یا چند ماه مانده به برگزاری این جشنواره از هنرمندان یاغیرت و متعهد کشور بخواهیم تا فیلم های قوی و مناسب با موضوع این جشنوارهرا بسازند تا از غنای جشنواره کم نشود.

افتخاری همچنین گفت: امیدوارم مدیران این جشنواره اجر خود را از خداوند متعال بگیرند و بتوانند هر سال این جشنواره را هرچه باشکوه تر و بهتر از سال قبل برگزار کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.