سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰

حسینی نماینده مجلس:

کمیسیون فرهنگی مجلس آماده کمک به جشنواره فیلم مقاومت است

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی

سینماپرس: سید مرتضی حسینی گفت: از سینماگران مربوط به این ژانر می خواهیم تا ارتباط تنگاتنگی با مجلس داشته باشند زیرا هرچقدر این ارتباط ها بیشتر باشد اعضای کمیسیون فرهنگی بیشتر در بطن ماجرا قرار می گیرد و قطعا کمک هایی در این زمینه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، سید مرتضی حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مقاومت مفهوم عظیمی دارد گفت: یک بخش مهم مقاومت بخش نظامی آن است که در جنگ 8 ساله خود را به خوبی نشان داد که ما در آن به اهدافمان رسیدیم.

وی افزود: نکته مهم این است که اگر ما در بخش اقتصادی هم مقاومت کنیم می توانیم به اهدافمان برسیم اما اگر عقب نشینی کنیم آثار بدی در اقتصاد، سیاست و فرهنگ برجای خواهد گذاشت.

این عضوکمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: ما می توانیم رشادت و مقاومت کشورمان را از طریق جشنواره ها به خصوص جشنواره فیلم دفاع مقدس و کتاب به مردم و مخاطب نشان دهیم و به آنها نشان دهیم که چگونه باید زندگی کنیم تا در برابر سختی ها مقاومت داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید در جشنواره فیلم مقاومت علاوه بر اینکه سختی های جنگ را برای نسل جدید ترسیم کنیم نشان دهیم که رزمندگان ما چه سختی هایی کشیدند تا پیروزی باشکوهی را برای کشور خود به ارمغان آوردند. متاسفانه امروز برخی ها به موضوعات شهوانی و مواردی مانند طلاق و خیانت در فیلم ها می پردازند که نه تنها به درد ملت نمی خورد بلکه باعث شکاف های عمیقی در خانواده ها می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم باید فیلم هایی را در جشنواره ها به نمایش درآوریم که مقاومت را به مفهوم واقعی آن به مردم نشان دهند.

وی درباره اختصاص بودجه مشخص برای جشنواره فیلم مقاومت نیز گفت: بودجه این نوع فیلم ها و جشنواره ها مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد است اما با این وجود ما به سینماگران اعلام کردیم تا به صورت خصوصی برای مشکلاتشان به کمیسیون فرهنگی مراجعه کنید تا کمیسیون فرهنگی در حد توان به آنها کمک کند.

وی ادامه داد: از سینماگران مربوط به این ژانر می خواهیم تا ارتباط تنگاتنگی با مجلس داشته باشند زیرا هرچقدر این ارتباط ها بیشتر باشد اعضای کمیسیون فرهنگی بیشتر در بطن ماجرا قرار می گیرد و قطعا کمک هایی در این زمینه خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه اغلب رسانه های غربی و صهیونیستی نسبت به ابعاد بین المللی جشنواره مقاومت واکنش منفی نشان می دهند، و از این نوع حرکت ها هراس دارند گفت: طبیعی است که آنها از ملتی که مقاومت می کند و پیروز می شود خوششان نمی آید. اگر دقت کرده باشید آنها عاشورا را دوست ندارند زیرا عاشورا روح مقاومت امام حسینی را در نسل های آینده شیعه ترویج می کند.  به طور مشخص جشنواره های مقاومت به نسل آینده نشان می دهد که چگونه این پیروزی ها را بوجود آوردند و به همین دلیل هم آنها این نوع جشنواره ها را نمی پسندند و اغلب از جشنواره هایی خوششان می آید که از ایران تصویر زشت و بد به جای ایران حماسی و پیروز نشان دهد.

وی با بیان اینکه جشنواره مقاومت روز به روز بهتر می شود گفت: در دوره های اول برگزاری این جشنواره هنرمندان و سینماگران زیاد آمادگی نداشتند ضمن اینکه هنرمندان زیاد تمایل به شرکت در این نوع فیلم ها و جشنواره ها را نداشتند اما به مروز زمان و دوره های بعدی این جشنواره خود را نشان داد و بین المللی شدن آن نیز بسیار تاثیر داشت.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه افزود: امیدوارم هنرمندان در این زمینه مدیران را یاری رسانند تا این جشنواره هر سال بهتر از سال قبل برگزار شود و جنبه بین الملل آن قوی تر جلوه کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.