چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

«لبخند تهران» در فرهنگسراها

تاکید علیرضا خمسه بر تولید برنامه‌های فاخر طنز/ مسئولان باید لبخند را در جامعه احیا کنند

علیرضا خمسه در مراسم روز جهانی«انیمیشن»

سینماپرس: علیرضا خمسه با تاکید بر اینکه جای لبخند روی صورت مردم خالی است و این وظیفه مسئولان فرهنگی است که بار دیگر لبخند را احیا کنند.

بر اساس گزارش سینماپرس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بازیگر طناز سینما و تلویزیون ایران شب گذشته در حاشیه ویژه‌ برنامه لبخند تهران در فرهنگسرای اندیشه با اشاره به تاکید فراوان فرهنگ ایرانی اسلامی بر شاد زیستن افزود: پیامبر مهربانی یکی از نشانه های مومن را روی خوش می داند. حدیث دیگری هم داریم با این مضمون که کافر خوشرو نزد خدا از مومن ترشرو بهتر است. در ادبیات ما به فراوانی با این مضمون برمی خوریم.

وی گفت: لبخند زدن و خندیدن یک رفتار اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی است که همه مکاتب علمی و مذهبی به آن تاکید کرده اند. این مسئله به ویژه برای مردمی که در کلانشهرها زندگی می کنند و همیشه با استرس های مختلف و مشکلات پیرامونی بیشتری مواجه هستند، اهمیت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: ما هنرمندان طنزپرداز بزرگی در ایران داریم. به همین دلیل دیدن چهره های عبوس و کاسته شدن از لبخند و خندیدن تعجب انگیز است. به عقیده من اینکه چنین کاری که مورد استقبال قرار می گیرد و این همه مخاطب جذب می کند، باید تلنگری باشد برای همه مسئولان فرهنگی تا برای تولید کارهای فاخر به ویژه در حوزه طنز دست به کار شوند.

خمسه با تقدیر از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای اجرای ویژه‌برنامه لبخند تهران گفت: از حضور در این برنامه فاخر بسیار خوشحالم؛ برنامه‌ای که نه تنها لبخند مخاطب برای لحظه‌ای در آن متوقف نمی‌شد، بلکه سراسر آموزش غیر مستقیم هم بود.

مراسم اختتامیه ویژه‌برنامه طنز لبخند تهران با اجرای شهرام شکیبا و حضور طنزپردازان سرشناس روزهای پنجم و ششم تیرماه از ساعت ۲۱ در فرهنگسرای خاوران واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران، سه‌راه هاشم‌آباد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.