جمعه ۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲

گزارش اکران و فروش

فروش «ردکارپت» عطاران در دو روز اکران هشت رقمی شد/ شکست فیلم‌های مهرجویی و پوراحمد در گیشه!

فیلم سینمایی «ردکارپت»

سینماپرس: فیلم سینمایی «ردکارپت» به کارگردانی رضا عطاران که ویژه تابستان ۱۳۹۳ اکران شد در دو روز اکران خود با ۳۳ میلیون تومان فروش، هشت رقمی شد و این در حالی است که فیلم های داریوش مهرجویی و کیومرث پوراحمد نتوانسته اند در گیشه به فروش مورد قبولی برسند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در هفته ای که گذشت و با رسیدن فصل تابستان سه فیلم سینمایی «برف»، «دربست آزادی» و «ردکارپت» با در اختیار گرفتن سینماهای سرگروه اکران عمومی خود را آغاز کردند.

بر اساس همین گزارش طبق آمار فروشی که پخش کنندگان این فیلم ها در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس اعلام کرده اند مروری خواهیم داشت بر آخرین فروش فیلم های روی پرده در ماه آخر بهار و هفته نخست تابستان ۹۳ که به شرح ذیل است:

امیر قطبی مدیر پخش فیلمیران از فروش ۳۳ میلیون تومانی «ردکارپت» خبر داد. دومین ساخته رضا عطاران با عنوان «ردکارپت» از چهارشنبه؛ چهارم تیرماه با سرگروهی سینما قدس اکران شد، این فیلم با وجود ایام جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و باخت ایران در مقابل تیم فوتبال بوسنی، حذف تیم ایران از گردونه رقابت های جام جهانی و در اوج ناامیدی مردم کشور، توانست مردم را به ۲۲ سالن سینمایی خود بکشاند. «ردکارپت» که محصول کشور ایران و فرانسه است با مضمونی کمدی ساخته شده و در همین دو روز اول اکران خود ۳۳ میلیون تومان فروش کرده است که این آمار نشان از موفقیت فیلم جدید عطاران در گیشه دارد.

در کنار «ردکارپت» فیلم سینمایی «برف» ساخته مهدی رحمانی که در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز حضور داشت از چهارشنبه؛ چهارم تیر ماه با گرفتن سرگروهی سینما آفریقا جایگزین فیلم داریوش مهرجویی شد. «برف» اکران خود را با در اختیار داشتن  ۱۶ سالن سینمایی آغاز کرد و در دو روز اکران ۹ میلیون تومان به فروش رسیده است.

همچنین فیلم سینمایی «دربست آزادی» یکی از سه فیلمی است که از ۲۸ خرداد ماه ویژه تابستان روی پرده سینما رفته و سعید پاکستانی آمار فروش این فیلم را در این پنج روزی که از اکران آن در ۱۰ سالن سینمایی می گذرد ۲۳ میلیون تومان اعلام کرد.

محمدرضا صابری مدیر عامل موسسه پخش نور تابان گفت که فیلم سینمایی «پنج ستاره» به کارگردانی مهشید افشارزاده در ۵۰ روز اکران خود در ۱۹ سینما تا به امروز در صدر جدول فروش قرار داشته و در تهران و شهرستان ها به فروش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

قطبی عنوان کرد که فیلم سینمایی «متروپل» مسعود کیمیایی که از ۲۴ اردیبهشت ماه با سرگروهی سینما قدس اکران شده است در ۴۲ روز اکران در ۲۵ سالن سینمایی در تهران به ۳۴۰ میلیون و در شهرستان ها ۱۷۵ میلیون تومان فروش کرده که توانسته از مرز فروش نیم میلیارد تومانی عبور کند.

احمد مختاری مدیر پخش هدایت فیلم در گفت و گو با سینماپرس آخرین آمار فروش «اشباح» را اعلام کرد. در کنار فیلم کیمیایی، فیلم سینمایی «اشباح» ساخته داریوش مهرجویی با اینکه بعد از گذشت یک هفته از اکران خود موفق به گرفتن سرگروه سینمایی شد؛ اما در کمتر از پانزده روز سرگروهی سینما آزادی از آن گرفته و به فیلم مهدی رحمانی سپرده شد. می توان گفت این شرایط به نفع فیلم مهرجویی نیست زیرا «اشباح» در ۴۲ روز اکران در ۱۵ سالن سینمایی تنها ۳۱۰ میلیون تومان فروش کرده است که از این رقم ۲۴۵ میلیون تومان به فروش تهران اختصاص دارد و ۶۵ میلیون تومان از فروش در شهرستان ها است.

همچنین فیلم سینمایی «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» به کارگردانی روح الله حجازی که از هفتم خرداد ماه اکران شد تا به امروز در ۲۸ روز اکران خود با در اختیار داشتن ۵۸ سالن سینمایی در تهران و شهرستان ها به فروش ۵۹۰ میلیون تومان رسیده است.

گفتنی است؛ سعید خانی مدیر پخش موسسه نسیم صبا فروش فیلم تازه پوراحمد را کمتر از ۹۰ میلیون تومان اعلام کرد. فیلم سینمایی «۵۰ قدم آخر» کیومرث پوراحمد که بعد از هفت سال سکوت کاری او ساخته و با سرگروهی سینما فرهنگ اکران شده است در ۲۰ روز اکران در ۱۲ سینما در تهران و برخی از شهرستان ها همچنان در سالن های سینمایی تنها مانده و تاکنون فقط ۸۳ میلیون تومان فروش داشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.