شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

عضو کمیسیون علوم و تحقیقات مجلس:

فیلمسازان دفاع مقدس، افسران جنگ نرم هستند/ وزارت ارشاد در قبال جشنواره مقاومت کوتاهی نکند

ابولقاسم خسروی نماینده مجلس*

سینماپرس: ابوالقاسم خسروی عضو کمیسیون علوم و تحقیقات مجلس گفت: از وزارت ارشاد اسلامی مصرانه می خواهیم که درباره مسایل مربوط به دفاع مقدس و جشنواره فیلم مقاومت کوتاهی نکند و از وزارتی که رسالتش اشاعه فرهنگ اسلامی است توقع تضعیف انجمن سینمای انقلاب و جشنواره ارزشمند دفاع مقدس را نداشتیم.

بر اساس گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛ ابوالقاسم خسروی نماینده مردم تربت حیدریه عضو کمیسیون علوم و تحقیقات  مجلس شورای اسلامی در آستانه برگزاری بزرگ ترین رویداد سینمایی حوزه مقاومت و دفاع مقدس با بیان این مطلب افزود: وقتی حضرت آقا گلایه دارند که در فضای مجازی اتفاق های خوشایندی رخ نمی دهد نباید ذره ای در برگزاری سالانه این جشنواره تردید داشته باشیم.

وی ادامه داد:  فضای رسانه، هنر و آثاری که به صورت هنری در عرصه جهاد فرهنگی ارائه می شوند باید بسیار موثر و ماندگار و دقیقا منطبق بر خواسته های مقام معظم رهبری باشند و حوزه مقاومت و دفاع مقدس یکی از این مطالبات فرهنگی رهبری است. لذا نسل جوان و دانشجویان که خواهان ارزش های دفاع مقدس هستند از این فرهنگ غنی استخراج کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلام با بیان اینکه جشنواره فیلم مقاومت، موقعیت و شرایط بسیار مناسبی است برای اینکه غیرت و جوانمردی دوران دفاع مقدس را در برابر همه قدرت های دنیا نشان دهیم خاطرنشان ساخت: در تاریخ ۱۰۰ساله ایران پس از هر جنگی بخشی از خاک ایران رفت و فقط در هشت سال دفاع مقدس ما بود که از این اتفاق جلوگیری شد. پس این ارزش ها را باید با زبان هنر و سینما به جامعه تزریق کنیم.

وی اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، غربی ها قهرمان ندارند اما از هیچ و پوچ قهرمان سازی می کنند، درصورتیکه سراسر شلمچه و دهلاویه ما و جای جای جغرافیای دوران طلایی دفاع مقدس پر از قهرمان های بزرگ است و ما برای آنها کار نمی کنیم. نمونه های موفقی از حرکت های خوبی که در سال های اخیر انجام شده فیلم هایی مانند «چ» و «شیار۱۴۳» بود که تاثیر خوبی روی جوانان ما می گذارد.

به گفته وی، ما در عرصه جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی هستیم و در همین عرصه هم باید سیره سرداران و شهدای دفاع مقدس را الگو قرار دهیم. این فرمایش حضرت آقا که آنچه باعث نجات ماست مدیریت جهادی شهداست. اگر این سیره را احیا کنیم الگوی مناسبی برای مدیران فرهنگی ماست.

وی تصریح کرد: زمان شعار دادن به پایان رسیده و باید ببینیم که مدیران ما واقعا مثل شهید باکری ها و شهید همت ها هستند. آیا مدیران ما واقعا از منافع مالی و فردی خود می گذرند و منافع ملی را برآنها ترجیح می دهند. مانند شهید همت که گفته بود اگر بدن من را سالم از جزیره مجنون برگردانید من راضی نیستم زیرا به فرموده امام خمینی ، جزیره باید حفظ شود.

درخواست از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

عضو کمیسیون علوم و تحقیقات  مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من واقعا از وزارت ارشاد اسلامی مصرانه می خواهم که درباره مسایل مربوط به دفاع مقدس و جشنواره های این چنینی کوتاهی نکند و از وزارتی که رسالتش اشاعه فرهنگ اسلامی است توقع تضعیف انجمن و جشنواره ارزشمند دفاع مقدس را نداشتیم.

وی درباره سالانه شدن جشنواره مقاومت گفت: ضرورت سالانه شدن این جشنواره مانند این است که بگوییم چرا ما باید هر سال محرم و عاشورا داشته باشیم ! به فرموده امام رحمته ا... ارزش های محرم و تفکر عاشورایی امام حسین(ع) است که انقلاب و اسلام را بیمه کرده است و به همین دلیل روحیه ایثار و شهادت باید هر سال با برگزاری جشنواره مقاومت برای ما مرور شود. همه باید کمک کنیم تا این ارزش ها در دل مردم بماند.

جشنواره مقاومت نمونه اعلای یک حرکت  فرهنگی ضدصهیونیستی

وی درباره دلیل عصبانیت رسانه های غربی از اقدامات فرهنگی ضدصهیونیستی گفت: نظام سلطه و قدرت های مادی دنیا هرجا که ضربه می خورند و احساس می کنند که این اقدام ما باعث تحکیم ارزش های اسلامی و انقلابی می شوند طبیعی است که موضع گیری می کنند و از جمله مواردی که مردم سالاری دینی باعث بیداری همه آزادی خواهان دنیا و ایجاد بهارهای انقلابی شده ایران است و نمونه اعلای آن هم برگزاری جشنواره مقاومت، پس متوجه می شویم که چرا دنیا واکنش های عصبی به این رویداد نشان می دهد.

خسروی سهل آبادی گفت: صهیونیست ها از هیچ کاری برای از بین بردن وحدت اسلامی کوتاهی نمی کنند و نمونه اش همین گروه وحشتناک و خبیث و غیرقابل دفاع «داعش» است که مولود تفکر یهودی است و روی چنگیزها و مغول ها را سفید کرده است.

وی افزود:  یک سری دیگر از اقدامات متفکران صهیونیستی این است که کارهای خوبی را که ما در داخل انجام می دهیم زشت و بد به جهانیان معرفی کنند و کارهای مهم ما را کم ارزش جلوه دهند. جای تاسف اینجاست که برخی روشنفکر نماهای داخلی هم با آنها همسو می شوند و حرف های آنان را تکرار می کنند. اما امیدواریم شاهد تحقق عینی وعده خدا باشیم و فرهنگ اسلام با همه خوبی ها و زیبایی هایش در جهان طنین انداز شود.

ردیف بودجه نداشتن هنرمندان دفاع مقدس و کم کاری مجلس

به اعتقاد این نماینده مجلس، اعتباراتی که برای سینما به ما داده شده در مقابل هجمه وسیع رسانه های دنیا و فضای مجازی بسیار ناچیز است و صدالبته باید زیاد شود.

وی خاطر نشان ساخت:  امروزه در عصر جنگ نرم هستیم و همانگونه که در زمان دفاع مقدس همه امکانات کشور را به آن طرف سوق دادیم تا پیروز شویم امروز هم باید همه توانمان را در این زمینه به کار گیریم و اعتراض این قشر نسبت به کمبود بودجه اعتراض وارد و مسلمی است. عضو کمیسیون علوم و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه برخی از ما به مناصب دنیایی رسیدیم و فراموش کردیم که چه کسانی رفتند که ما اکنون در آرامش به سر می بریم. البته ناگفته نماند که ما همین بودجه کم را هم درست مصرف نمی کنیم و در اولویت بندی هایمان دفاع مقدس و هنرمندان آن را در درجه یک قرار نمی دهیم.

لزوم توجه به پژوهش در حوزه سینمای مقاومت

خسروی سهل آبادی  با بیان اینکه در قانون بودجه ، بخش عمده ای از بودجه وزارتخانه ها باید در زمینه پژوهش صرف شود مثل بسیاری از کشورهای مهم دنیا که یکسال برای یک پروژه تحقیق می کنند و یک ماه مشغول آن می شوند یادآور شد: اما ما برعکس هستیم و یا درنهایت موازی کاری می کنیم یا اثری کم مایه ارائه می دهیم و هزینه ها هدر می رود زیرا روح ارزشمند یک اثر در واقع تحقیقات آن است.

وی اظهار داشت: ما ۴میلیون و ۵۰۰هزار نفر دانشجو داریم. هر سال حدود یک میلیون پایان نامه و رساله دانشجویی طراحی می شود که اگر آنها واقعا جهت علمی داشته باشند این قدرت عظیم دانشگاهی کشور را به سمت خوبی سوق می دهد و اگر این تحقیقات مفید را در آثار سینمایی و شخصیت پردازی فیلم نامه به کار گیریم هم به باروری روحیه دانشجویان کمک می شود و هم برای سینمای دفاع مقدس مفید خواهد بود.

وی به عنوان کسی که سال های سال در عرصه فرهنگ و هنر و عرصه های دانشگاهی کار کرده معتقد است گاه یک فیلم کوتاه و یک لحظه در اثر هنری ماندگار به اندازه هزاران کتاب و سخنرانی موثرتر است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: افسران خط مقدم در عرصه جنگ نرم تهیه کنندگان سینما به خصوص فیلمسازان دفاع مقدس هستند که ما باید با کمک به آنها راه شهدا را ادامه دهیم. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.