یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

موفقیت بین المللی جشنواره مقاومت خشم رسانه های صهیونیستی را برمی انگیزد

سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون مجلس

سینماپرس: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در غرب بخش اعظمی از بودجه تبلیغات سهم فیلم های هالیوودی می شود زیرا آنها می دانند کار هنری در دنیا اثرگذار است بنابراین ما باید این پیام را به مسئولین کشورمان بدهیم که برگزاری جشنواره فیلم مقاومت تا چه اندازه مهم و اثرگذار است تا آنجا که خشم بسیاری از مطبوعات غربی و صهیونیستی را برمی انگیزد.

بر اساس گزارش سینماپرس، حجت الاسلام سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره ضرورت برگزاری جشنواره فیلم مقاومت گفت:برگزاری این جشنواره کار بسیار ارزشمندی است زیرا دوران ۸ ساله دفاع مقدس برای ما دوران طلایی محسوب می شود. 

وی در ادامه افزود: رزمندگان و نسل آن دوره به خوبی دوران ۸ سال دفاع مقدس و مقاومت را درک کردند اما ما امروز بانسلی روبرو هستیم که متعلق به دوران بعد از جنگ هستند بنابراین کار درست و اساسی جشنواره مقاومت این است که دوران طلایی جنگ و دفاع مقدس را به این نسل معرفی کنند.

طاهری با بیان اینکه تا به امروز در این زمینه کارهای بسیار خوبی انجام شده است اما کافی نبوده است خاطرنشان کرد: به طور کلی می توان گفت برگزاری جشنواره و هر کار هنری که برای شناساندن بهتر ارزش ها باشد کار نیک و پسندیده و ارزشمندی است اما با این حال باز هم آنطور که باید حق دوران دفاع مقدس را ادا نکرده ایم.

وی در ادامه افزود: لازم است تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه دستگاه ها و نهادهایی که می توانند در این زمینه کمک کنند سرمایه گذاری کنند و از هنرمندان دعوت کنند تا در این جشنواره حضور داشته باشند زیرا حضور هنرمندان در این نوع جشنواره بسیار مفید و تاثیرگذار است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه بودجه اختصاص یافته به این جشنواره کم است گفت: بنده معتقدم زمانیکه قرار است بودجه نوشته شود باید مبلغ بودجه وزارت ارشاد کمی بالاتر باشد تا بتواند مبلغی را به برگزاری هرچه بهتر چنین جشنواره هایی اختصاص دهند در غیر اینصورت مجلس بودجه الحاقی را تنها تا ۱۰ درصد می تواند جابه جا کند و این مقدار برای برگزاری چنین جشنواره ای قطعا کافی نیست.

وی در ادامه افزود: از دولت انتظار می رود تا در بودجه خودسهمی را برای هنر ارزشی و مقاومت در نظر بگیرد البته اینکار را معاونت راهبردی ریاست جمهوری هم می تواند رسیدگی کند تا بودجه قابل توجهی در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری این نوع جشنواره ها قرار گیرد.

طاهری با بیان اینکه اثرگذاری یک کار هنری برای انتقال پیام بسیار بالا است گفت: اگر توجه کرده باشید در غرب بخش اعظمی از بودجه تبلیغات سهم فیلم های هالیوودی می شود زیرا آنها می دانند کار هنری در دنیا اثرگذار است بنابراین ما باید این پیام را به مسئولین کشورمان بدهیم که برگزاری جشنواره فیلم مقاومت تا چه اندازه مهم و اثرگذار است تا آنجا که خشم بسیاری از مطبوعات غربی و صهیونیستی را برمی انگیزد.

وی درباره عملکرد مدیران فرهنگی سینمای انقلاب نیز گفت: خوشبختانه تا به امروز عملکرد خوبی را این مدیران ارائه دادند اما باز هم جای کار دارد زیرا باید این سینما به جهان معرفی شود تاعلاوه بر دفاع، مقاومت رزمندگان این سرزمین هم به آنها معرفی شود که برای حفظ و پاسداری از وطن خود چه رشادت هایی انجام دادند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.