دوشنبه ۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

همراه با فصل تابستان؛

پخش انیمیشن‌های فرانسوی و اسلوانی برای کودکان در قاب تلویزیون ایران

انیمیشن خارجی*

سینماپرس: سازمان صدا و سیما با رسیدن فصل تابستان در نظر گرفته به علاوه انیمیشن‌های فارسی زبان، در برنامه ویژه‌ای انیمیشن‌های محبوب و آموزنده خارجی را نیز در لیست برنامه‌های خود برای کودکان قرار دهد که تولیدات کشورهایی مانند فرانسه و اسلوانی است.

به گزارش خبرنگار بخش انیمیشن سینماپرس، مجموعه انیمیشن «چهار چشم» با ماجراهای گوناگون و سرگرم کننده موجود فضایی که به زمین آمده است تجربه آشنایی کودکان با یک موجود فضایی چهار چشمی است.
بر اساس این گزارش مجموعه انیمیشن «چهار چشم» داستان «اِما»، یک موجود فضایی است که به روی کرۀ زمین منتقل شده است و تنها دوستان او یعنی «اسکایلر» و «پیت» از راز او باخبرند. «اِم»ا شبیه به یک ماهی مرکب چهار چشم به رنگ صورتی است که در پوست یک دختربچۀ معمولی بر روی زمین زندگی می‌کند.

 در نسخۀ فارسی این انیمیشن «اِما»، یک بچۀ فضایی است که آرزو دارد به سیارۀ زمین بیاید و علی‌رغم مخالفت‌های پدر و مادرش او بر خواستۀ خود اصرار می‌ورزد و در نهایت به شرط اینکه تمام نمراتش بیست شوند، اجازۀ ورود به این سیاره را از والدینش می‌گیرد.

پدر و مادر «اِما» نیز چون با این کار به طور کلی مخالف بودند یک پوست زمینی ارزان قیمت را از یک حراجی می‌خرند و دخترشان را به کرۀ خاکی می‌فرستند.

«اِما» از توانایی‌های مخصوص بیگانگان فضایی برخوردار است. از جمله قدرت‌های متعدد روانی، توانایی پرتاب پرتو آتش، جلوگیری از سقوط اجسام، نگه داشتن نفس خود برای مدت زمان طولانی و بسیاری دیگر... او حساسیت شدیدی به محصولات لبنی دارد!

گفتنی است؛ این مجموعه محصول مشترک فرانسه و ایرلند با تکنیک دو بعدی در ۵۲ قسمت ۱۳ دقیقه ای برای گروه سنی کودک تولید شده و هرروز ساعت ۸:۱۰ از شبکه پویا پخش می شود.

همچنین شبکه پویا در ایام تابستان انیمیشن «نقاش کوچولو» را برای کودکان پخش خواهد کرد. «نقاش کوچولو» با رنگ کردن دنیای اطراف برای خودش و دوستانش دنیای شادی بوجود می‌آورد.

مجموعۀ «نقاش کوچولو» با نام اصلی Bojan the Bear از معروف‌ترین و موفق‌ترین کارتون‌های کشور اسلوانی است.

شخصیت اصلی انیمیشن «بویان» یا «بوژان» نقاش کوچولو، خرس خاکستری رنگی است با کلاه مشکی و پاپیون آبی که عاشق نقاشی است و دنیای خود را با سه رنگ قرمز و زرد و آبی رنگ می‌کند.

 یکی از دوستان او وارد دنیای بوژان می‌شود و با استفاده از دو رنگ دیگر یعنی سفید و سیاه به بوژان کمک می‌کند تا رنگ‌های بیشتر و طبیعی‌تری بدست آورند.

فصل اول این مجموعه در ۱۹۸۵ و آخرین فصل آن در ۱۹۹۹ تولید و پخش شده است. این مجموعه برای گروه سنی خردسال با تکنیک سل انیمیشن در ۴۰ قسمت ۵ دقیقه‌ای تولید شده است و از نهم تیرماه هر روز ساعت ۱۵:۳۰ از شبکه پویا پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.