دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

همراه با جشنواره فیلم مقاومت

مهدی جعفری:آثار حرفه ای شرکت کننده در جشنواره مقاومت امسال، رتبه سینمای مقاومت را تغییر می دهند

مهدی جعفری

سینماپرس: مهدی جعفری گفت: در جشنواره امسال به قدری آثار حرفه ای وجود دارد که اگر در داوری هم به آنها توجه شود رتبه سینمای مقاومت در سال های اخیر را تغییر خواهند داد.

به گزارش سینماپرس، مهدی جعفری عضو هیات انتخاب بخش فیلم های کوتاه جشنواره مقاومت عنوان کرد: اگر بخواهیم درباره ملاک های انتخاب صحبت کنیم در واقع فرمول تعریف شده و معینی در دست نداریم بلکه مانند همیشه مهم ترین معیارهای انتخاب ساختار و کیفیت اثر و در جشنواره های موضوعی مانند جشنواره فیلم مقاومت ارتباط فیلم با محورهای فراخوان از اهمیت خاصی برخوردار است.

این کارگردان باسابقه فیلم های کوتاه و عضو هیات موسس و هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه خانه سینما با بیان اینکه متاسفانه یکی از مشکلاتی که سینمای دفاع مقدس در سال های اخیر از آن رنج می برد، توجه صرف به مضمون و ضعف ساختار و تکنیک بود خاطر نشان ساخت:  البته در آثار این دوره از جشنواره شاهد فیلم هایی با ساختارهای قوی بودیم و این جای امیدواری دارد.

 کارگردان فیلم های کوتاه «زیارت»، «برکه»، «پنجره»و «کمی بالاتر» درباره اهمیت جشنواره فیلم مقاومت درمیان سایر جشنواره های موضوعی خاطرنشان کرد: اگرچه سالانه جشنواره های موضوعی متعددی در کشور برگزار می شود ولی جشنواره مقاومت به حسب نامش و حامیانش مهم است که کیفیت خوب و ممتازی  داشته باشد.

وی افزود: از همین رو لازم است جشنواره در انتخاب و داوری آثار سخت گیری به خرج دهد و آثاری را از روی دلسوزی و رفاقت انتخاب نکند تا سطح کیفی فیلم های این ژانر ترقی یابد و در سال های آینده شاهد آثار به مراتب قوی تری باشیم.

جعفری در پایان گفت: من تمام دوره های قبلی را دورادور رصد کردم اما در این دوره با توجه به حجم متوسط آثار نمونه های شاخص و قابل توجهی به چشم می خورد تا جایی که بعضی از کارها به شدت بکر و حرفه ای بود. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.