جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

موفقیت یک کارگردان زن در گیشه سینماها

مهشید افشارزاده: فروش خوب« پنج ستاره» قابل پیش بینی نبود/ با فیلم‌های جذاب می‌شود مقابل تولیدات ماهواره ها ایستاد

فیلم پنج ستاره

سینما پرس: مهشید افشار زاده بازیگر و کارگردان سینما گفت: همزمانی اکران«پنج ستاره» با امتحانات مدارس و دانشگاه ها و همچنین فوتبال جام جهانی ما را نگران کرده بود . اما به نظرم برخی شاخصه ها مانند قصه خوب و روان و بازیگران مطرح و فیلمنامه توانست در برابر محدویت ها، مخاطب را جذب کند . واقعیت این است که فروش خوب فیلم برای من هم قابل پیش بینی نبود.»

کارگردان«پنج ستاره»در گفتگو با سینماپرس از تبلیغات اندک فیلم و محدودیت هایی که برای تبلیغات تلویزیونی و نصب بیلبورد در سطح شهر وجود داشت گله کرد و گفت:« تبلیغات فیلم خیلی کمتر از فیلم های دیگر بود و ما اجازه نصب بیلبورد هم نداشتیم. فروش خوب فیلم را مدیون مردم هستیم که با تبلیغات چهره به چهره فیلم را حمایت کردند و  گیشه فیلم برای یک کار اولی عالی بود و تابحال بالای یک میلیارد و سیصد میلیون تومان فروش داشته است .»

بازیگر فیلم "عیار ۱۴" درباره حمایت مردمی از سینما و فیلم ها گفت:« با اینکه فروش فیلم در سینمای ما رقم خوبی محسوب می شود اما در کل این فروش برای جمعیت کشور ما چندان مناسب نیست. از کل جمعیت ۷۰میلیونی کشور تنها بخش اندکی به سینما می روند و بقیه سینما را به عنوان یک تفریح کنار گذاشته اند. کل افرادی که هنوز به سینما می روند حدود سیصد یا چهار صد هزار نفر هستند که تعداد بسیار اندکی به شمار می رود . اگر حمایت مردمی نباشد سینما نمی تواند سرپا بماند و بخصوص سینمای بخش خصوصی از بین می رود.»

افشارزاده درباره گرایش مردم به ماهواره و تاثیرات مخرب آن بر خانواده ها افزود :«اگر فیلم های خوب و خانوادگی و جذاب در سینما تولید شود مردم کمتر به سمت فیلم های و سریال های ضد اخلاقی ماهواره خواهند رفت. این سریال ها تاثیرات بسیار بدی روی خانواده ها دارد .شخصا خانواده هایی را می شناسم که بخاطر تاثیر این سریال ها و روابط غیر اخلاقی که در آن ها اشاعه می شود از هم پاشیده اند .»

افشارزاده در پایان در این مورد که آیا فروش خوب فیلم "پنج ستاره" تاثیری درادامه روند فیلم سازی اش خواهد داشت یا نه اظهار داشت: «برای ساخت این فیلم کلی وام گرفتیم و زیر بار قرض رفتیم و فروش فیلم تا بحال تنها این مبالغ را برگردانده و سود چندانی به ما نخواهد رسید.»

وی ادامه داد: «البته فروش فیلم همچنان ادامه دارد و به فروش بیشتر در شهرستانها امیدوارم. فروش فیلم در چارچوب سینمای ایران راضی کننده بود و این موضوع می تواند در رغبت هر چه بیشتر تهیه کنندگان برای همکاری موثر باشد.»

افشارزاده یادآور شد: «تا قبل از ساخت فیلم کسی تصور نمی کرد من به عنوان یک کارگردان تازه کار بتوانم فیلمی به این شلوغی و با این تعداد کارکتر را به سرانجام برسانم اما خوشبختانه فیلم کار آبرومندی از کار درآمد و حالا هم با فروش خوبش ثابت کرد مردم نیز آن را دوست داشته اند و بی شک این قضیه در روند فیلمسازی من بی تاثیر نخواهد بود.»

برچسب‌ها

نظرات

  • مینا ۱۳۹۳/۰۴/۲۱ - ۱۷:۰۶
    0 0
    بازی های خوب شهاب حسینی و بهنوش بختیاری پنج ستاره را پر از ستاره کرده است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.