شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

آخرین وضعیت فیلم اولی‌ها و آثار اکران نشده مرکز گسترش

محمدمهدی طباطبایی نژاد در نشست نهمین جشنواره فیلم کوتاه 100 ثانیه

ایسنا: مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از تلاش برای اکران برخی فیلم‌های تولید شده این مرکز در گروه «هنر و تجربه» خبر داد.

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اکران فیلم‌های سینمایی تولید شده در این مرکز مانند «شهابی از جنس نور» و «رنج و سرمستی» توضیح داد: تمام تلاش ما این است که فیلم‌هایی که تولید می‌کنیم عرضه کنیم، اما مسئله اینجاست که بعضی از فیلم‌ها در اکران با مشکلاتی مواجه می‌شوند و ممکن است سینماداران استقبال خوبی از اکران این فیلم نکنند و یا اینکه زمان مناسبی برای نمایش وجود نداشته باشد. با این حال تلاش ما به عنوان متولی این آثار بر این است که آن‌ها را اکران کنیم.

او با تأکید بر اینکه این تلاش برای دو فیلم «رنج و سرمستی»‌و «شهابی از جنس نور» هم انجام می‌شود، گفت: با آقای علم‌الهدی صحبت‌هایی انجام شده تا در صورت امکان برخی از فیلم‌هایی که در طول این سال‌ها در مرکز تولید شده و امکان نمایش نیافته‌اند از طریق گروه «هنر و تجربه» اکران شوند، البته امیدواریم امکان نمایش برخی از این فیلم‌ها همانند «شهابی از جنس نور» خارج از این گروه فراهم شود.

وی هم‌چنین درباره همکاری این مرکز با فیلمسازان اول اظهار کرد: در حال حاضر برای حمایت از دو، سه فیلم صحبت‌هایی مطرح شده و قرار است همکاری مشترکی صورت گیرد.

طباطبایی‌نژاد افزود: در واقع برخی از دوستانی که سال قبل پروانه ساخت گرفته بودند ولی امکان شروع کار را پیدا نکرده بودند، مجوز خود را تمدید کردند و با گفت‌و‌گوهای مقدماتی که صورت گرفته با رسیدن به توافق نهایی همکاری مشترک خواهیم داشت.

به گفته وی آیدا پناهنده و آناهید آباد دو فیلمسازی هستند که احتمالا امکان مشارکت و حمایت از پروژه آن‌ها توسط مرکز گسترش فراهم خواهد شد.

مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم‌چنین در پاسخ به اینکه آیا با فیلمسازان اولی که به تازگی اسامی‌شان از سوی سازمان سینمایی اعلام شده، همکاری صورت خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: پیش از این برای همکاری با فیلمسازان اول این شرط را تعیین کرده بودیم که اول باید پروانه ساخت داشته باشند تا بعد طرح آن‌ها بررسی شود، بنابراین فیلمسازانی که اخیرا پروانه ساخت گرفته‌اند، در صورت نیاز به مشارکت، می‌توانند به مرکز گسترش مراجعه کنند تا پس از بررسی امکان همکاری فراهم شود.

او یادآور شد: در این راستا عمده فعالیت ما در بخش سینمایی، مربوط به فیلم‌های اول سال ۹۳ است که منتظریم با گرفتن پروانه ساخت، تهیه‌کنندگان آن‌ها برنامه خود را مشخص کنند.

طباطبایی‌نژاد همچنین تأکید کرد: شورای تخصصی فیلمسازان اول در مرکز گسترش آثار را به لحاظ دراماتیک بررسی می‌کند و هیچ گونه ممیزی در این جا انجام نمی‌شود، چرا که شورای پروانه ساخت تمام این مسائل را پیش از این بررسی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.