شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵

سلحشور: نبض جریان ساخت فیلم و برنامه‌های نمایشی ما در دست بیگانه است

سخنرانی فرج اله سلحشور در جشنواره فیلم عمار

فارس: کارگردان سریال «موسی» تاکید کرد: من راهی برایم باقی نمانده است جز اینکه از مردم بخواهم اگر به من اعتماد دارند و کارهای قبلی من مورد قبولشان بوده است و اگر فکر می‌کنند کارهای من برای خانواده و خودشان مفید است، کمک کنند تا من این سریال را بسازم.

فرج‌الله سلحشور کارگردان متعهد و نام‌آشنای سینما و تلویزیون کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، درباره عدم حمایت ارگان‌های ذیربط و صدا و سیما از ساخت سریال موسی (ع) اظهار داشت: این را باید از دولتمردان پرسید که چرا از آثار ارزشی و قرآنی استقبال نمی‌شود و آثار مبتذل، سخیف و بعضا آثار ضد ایران و انقلاب و اسلام حمایت می‌شود و بودجه به آنها تعلق می‌گیرد.

وی افزود: اعتقاد من بر این است که دشمن توانسته جریان ساخت فیلم و برنامه‌های نمایشی ما را اجمالا در دست بگیرد. حالا ممکن است استثنائاتی هم در این مورد داشته باشیم و بعضی هنرمندان معتقد آثار ارزشی خلق می‌کنند اما این موضوع تاثیری در انحراف مجموعه فیلم و سریال سازی ما ندارد.

کارگردان سریال یوسف پیامبر(ع) در ادامه تاکید کرد: متاسفانه دشمن این هنر را در خدمت خود گرفته و بعضی هنرمندان و مسئولین  را با خود همراه کرده و همه با هم این جریان آلوده و منحرف را حمایت و تقویت می‌کنند.

سلحشور در ادامه با اشاره به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ارشاد هم که کلا سریال‌سازی وظیفه‌اش نیست ضمن اینکه موضع‌گیری دولت فخیمه خود را می‌بینیم که هنرمندان فاسد را بیشتر از هنرمند قرانی مورد توجه قرار می‌دهد.

این کارگردان سینما تاکید کرد: من اعتقادم بر این است که نبض جریان ساخت فیلم و برنامه‌های نمایشی ما در دست بیگانه است یعنی عوامل نفوذی بیگانه جهت‌دهی می‌کنند و آنها هستند که تعیین می‌کنند چه کاری ساخته شود و چه کاری ساخته نشود و عملا ما در این عرصه کاره‌ای نیستیم.

سلحشور ادامه داد:‌ هر طرحی که بیگانه در این مملکت پیاده کرد بعضی مسئولین ما گوش به زنگ و پا در رکاب و آماده اجرایی شدن آن هستند و متأسفانه به دروغ مدعی می‌شوندکه ما مسیری را می‌رویم که حضرت آقا می‌خواهد.

وی افزود: دولت سابق و این دولت حتی زحمت یک تشکر از عوامل یوسف را به خود ندادند حالا می‌خواهند از ساخت سریال موسی حمایت کنند. این در حالی است که طی 6 سال گذشته خبرهای زیادی از استقبال این سریال به گوششان قطعا رسیده است.

سلحشور عنوان کرد: آیا در داخل کشور سریال یوسف نزدیک به 200 بار پخش نشده است؟ آنوقت با این تفاسیر باز هم یک تشکر خشک و خالی از عوامل سریال یوسف نکردند.

سلحشور ادامه داد: اینکه می‌گوییم مسئولین این مملکت با جریان فاسد کنار آمده اند و در برابر تهاجم فرهنگی دشمن تسلیم شده اند دلیل‌مان این است که یک اثر قرآنی که مورد توجه جهان اسلام قرار گرفته، مورد توجه آقایان مجلسی و دولت قرار نگرفته است.

کارگردان سریال موسی (ع) تصریح کرد: من راهی برایم باقی نمانده است جز اینکه از مردم بخواهم که اگر مردم به من اعتماد دارند و کارهای قبلی من مورد قبولشان بوده است و اگر فکر می‌کنید کارهای من برای خانواده و خودشان مفید است، کمک کنند تا من این سریال را بسازم.

سلحشور تاکید کرد: من می‌خواهم مراسمی برگزار کنم و از مردم بخواهم که کمک کنند تا من برایشان کار کنم.

وی ادامه داد: موسی یک اثر ضدصهیونیستی است و در حال حاضر مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) است و موسی یک اثر تربیتی و خانوادگی و در نهایت یک اثر قرآنی است.

سلحشور خاطرنشان کرد: بزرگانی که فیلمنامه سریال موسی را خوانده اند معتقدند اگر این سریال مقدمه ظهور امام عصر می تواند باشد و اگر ساخته شود کمر صهیونیست را خواهد شکست و آبروی بنی‌اسرائیل را در تاریخ از بین خواهد برد.

وی در پایان تاکید کرد: 4 هزار سال است که بنی‌اسرائیل چهره خود را از جهان پنهان کرده که ما به امید خدا با ساخت سریال موسی ماهیت آنها را انشاءالله آشکار خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.