یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه

عباسیان: سینمای ایران همواره به انقلاب و جریان مقاومت در فلسطین بدهکار است/ کارگردانان مطرح ایران پاسخگو باشند

عباسیان درنشست آسیب شناسی جشنواره های سینمای ایران در «جشنواره فیلم عمار»

سینماپرس: محمد رضا عباسیان تهیه کننده و مستندساز سینما صبح امروز گفت: سینمای ایران همواره به انقلاب شکوهمند اسلامی و جریان مقاومت مسلمانان در اقصی نقاط دنیا و مهمترین آن موضوع فلسطین بدهکار است.

بنابراین گزارش، کارگردان مستند «قانا» در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد این روزهای غزه و جنایات صهیونیست‌ها اظهار داشت: در این زمینه تلاش هایی به صورت جسته و گریخته صورت گرفته است اما همواره سینمای ایران در موضوعات ایدئولوژیک و استراتژیک نظام نتوانسته ادای دینی خوب ومطلوبی  داشته باشد.

دبیر جشنواره سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در ادامه یادآور شد: در حوزه دفاع مقدس، سینمای داستانی فعالیت هایی داشته که به هیچ وجه کافی نیست اما در حوزه انقلاب و ارزش های دینی انقلابی نظام کوتاهی شده و بیش از آن سینمای داستانی ما در حوزه بحران های بین المللی بسیار عقب بوده و هست.

این مستند ساز در ادامه اذعان داشت: در مقابل در حوزه سینمای مستند با همه بی مهری هایی که از سوی مدیران نسبت به مستند سازی و مستند سازان صورت گرفته و می گیرد، مستند سازان ما حضور بسیار خوب و موفقی در بحران های بین المللی داشته و دارند. اما به همین اندازه در سینمای کشور با وجود صرف همه بودجه ها و توجه ها کم کاری های جدی صورت گرفته است.

محمد رضا عباسیان در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: خیلی جالب است که در حوزه داستانی کسانی که با حمایت های دولتی بودجه های کلانی را دریافت می کنند،  کمترین خدمت را در این زمینه ارائه می دهند، کارگردان های بزرگ و مورد توجه سینمای ایران در کنار نهادهای دولتی به خصوص حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این مورد پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.