دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

از کریستین بیل تا مگان فاکس

شش بازیگری که سر صحنه فیلمبرداری اخراج شدند

مگان فاکس*

سینماپرس: اخراج بازیگر اصلی یک فیلم هنگام تولید اتفاق بسیار نادری است که هزینه زیادی روی دست تهیه کننده می گذارد و برای همین وقتی این اتفاق می افتد نشانه درگیری شدیدی بین تهیه کننده یا کارگردان با بازیگر است.

اخراج  بازیگر اصلی شش فیلم مشهور گزارشی است که سایت «انسستری» منتشر کرده و اغلب دلایل مضحکی برای این عمل وجود داشته است:

رایان گاسلینگ از فیلم استخوان‌های دوست‌داشتنی

گاسلینگ*

گاسلینگ بازیگری است که به دلیل جوانی از فیلم اخراج شد! عوامل چهره پردازی ساعت ها روی وی کار کردند تا چهره پیری از وی ارائه دهند. گاسلینگ حتی ریش گذاشت تا مسن تر به نظر برسد و از نوشیدن آب منع شد تا چهره تکیده تری پیدا کند.

با این حال پس از چند روز فیلمبرداری کارگردان گفت که او خیلی جوان است و به درد این نقش نمی خورد!

این شد که مارک والبرگ را جایگزین وی کردند.

جیمز پورفوی از فیلم وی به نشانه وندتا

جیمز پورفوی*

پورفوی بازیگر نقش اصلی فیلم وی به نشانه وندتا در تمام طول فیلمبرداری نقابی به چهره داشت و پس از شش هفته بازی اعلام کرد که در سکانس های بعدی بهتر است نقاب را بردارد چرا که بدون میمیک صورت نمی تواند بازی خوبی را ارائه دهد.

کارگردان با وی مخالفت کرد و وی را متهم کرد به این که دوست دارد چهره اش در فیلم نمایش داده شود و سر آخر پورفوی اخراج و با هیوگو ویوینگ جایگزین شد.

صحنه های فیلمبرداری قبلی به دلیل داشتن نقاب بازیگر قبلی دوباره گرفته نشد اما صدای بازیگر دوم روی فیلم دوبله شد.

استوارت تاوسند از فیلم ارباب حلقه ها

استوارت تاوسند*

تاوسند قبل از بازی در نقش آرارگون در فیلم ارباب حلقه ها دو ماه تمرین شمشیر زنی کرد اما روز قبل از فیلمبرداری به سرنوشت گاسلینگ دچار شد و به دلیل جوانی بیش از حد ویگو مورتسن را جایگزین وی کردند.

نکته جالب اینجاست که پیتر جکسون که از ابتدا وی را دیده بود تا روز اول فیلمبرداری یادش نبود که وی جوان است و دو ماه از وقت این بازیگر را هدر داد!

اریک شولتز از فیلم بازگشت به آینده

اریک شولتز*

پس از یک ماه فیلمبرداری فیلم بازگشت به آینده، اسپیلبرگ متوجه شد که اریک شولتز طنز لازم برای ایفای این نقش را ندارد و از طرفی چهره اش حالتی تهاجمی دارد. برای همین مایکل جی فاکس را جایگزین وی کرد و فیلمبرداری را دوباره انجام داد.

وی در دفاع از این عمل گفته بود:  تازه جی فاکس شش اینچ هم کوتاه تر از شولتز است!

کریستین بیل از فیلم روانی امریکایی

کریستین بیل*

کریستین بیل این میان داستان متفاوتی دارد چرا که بعد از اخراج از فیلم روانی امریکایی به دلیلی نامعلوم استودیو خواست لئوناردو دی کاپریو را استخدام کند که این کار انجام نشد و سپس پای ایوان مک گرگور به میان آمد اما راضی کننده نبود و در نهایت دوباره بیل استخدام شد و فیلم با بازی وی روی پرده رفت.

مگان فاکس از ترنسفورمرهای 3

مگان فاکس*

به نظر می رسد اسپیلبرگ در اخراج بازیگران نقش اول رتبه اول را دارد چرا که وی مگان فاکس را درست در روز اول فیلمبرداری از سومین فیلم ترنسفورمرها اخراج کرد چرا که وی در مصاحبه ای با یک مجله انگلیسی کارگردانی به نام مایکل بی را به هیتلر تشبیه کرده بود!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.