شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

همراه با یک فیلمبردار خوشنام و باسابقه

پاک سیما : فیلمبرداران جوان خیلی خوب با تکنولوژی روز کنار می‌آیند/ یکسال است که فعالیتی در سینما ندارم

محمد تقی پاک سیما*

سینماپرس: محمد تقی پاک سیما مدیر فیلمبرداری سینما صبح امروز در گفتگو با خبرنگار سینماپرس از استعداد جوانان در حوزه های فنی در سینما همچون فیلمبرداری سخن گفت و در عین حال اذعان داشت که حدود یکسال است هیچ فعالیتی در سینما ندارد.

وی در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس گفت:  آخرین فعالیتم در سینما فیلمبرداری «روزگاری عشق و خیانت» به کارگردانی داوود بی دل  بود و حدود یک سالی است که فعالیتی در سینما ندارم.

وی اضافه کرد: کم کارترین فیلمبردار در این روزها هستم چون فارغ از کیفیت فیلمنامه های مختلف، اصولا کار زیادی به من پیشنهاد نمی شود. 

مدیر فیلمبرداری «شور شیرین» در مورد دلایل کم کاری خود توضیح داد: فکر می کنم هنوز تولیدات سینمایی آنچنان که باید راه اندازی نشده، ضمن اینکه شرایط فرهنگی هم به قوام لازمه خود نرسیده است که ببینیم سینما به کدامین سمت و سو خواهد رفت. این را هم یادتان باشد که دوره، دوره جوانان سرزمین ما است.

مدیر فیلمبرداری «سجاده آتش» در ادامه درباره ورود جوانان به عرصه فیلمبرداری سینما توضیح داد: استعداد در همه ادوار  هستند و کشور ما هم کشوری است که هیچ گاه استعدادها در آن خاموش نمی شوند.

وی گفت: در روزگار مدرنیته جوانان فیلمبرداری را داریم که خیلی خوب با تکنولوژی روز کنار می آیند و سعی می کنند جدیدترین روشها را به کار ببندند. جوانان را نباید نادیده گرفت.

مدیر فیلمبرداری «خودزنی» در پاسخ به این سوال که این دوران دوری از سینما را چگونه سپری می کنید گفت: علیرغم پیشنهادات فراوان ،علاقه ای به تدریس ندارم و سعی می کنم با مطالعه و تماشای آثار مطرح سینمای دنیا، خودم را به روز نگه دارم.

بنابراین گزارش، «محمد تقی پاك سيما» متولد ۱۳۳۸ در مشهد است. وی فعاليت سينمايی خود را در مقام فيلمبرداری از سال ۱۳۶۳ با فيلم سینمایی «عقود» آغاز كرد.

فیلم های «خودزنی»، «آسمان هشتم»، «به کبودی یاس»، «دوشیزه»، «خداحافظ رفیق»، «غوغا»، «وصل نیکان»، «هراس» و ... در کارنامه فیلمبرداری محمد تقی پاک سیما به ثبت رسیده است. 

برچسب‌ها

نظرات

  • ۱۳۹۳/۰۵/۰۵ - ۱۵:۰۶
    0 0
    درود بر حاج محمدتقی پاکسیما فیلمبردار فیلم ها ی خوب دفاع مقدسی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.