سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

گلایه یک بازیگر قدیمی از سینماگران

صدیقه کیانفر: دوست دارم تا زنده‌ام فیلمسازان من را به بازیگری دعوت کنند/ هنوز در رادیو و تئاتر فعال هستم

صدیقه کیانفر در نمایش رادیویی مهمان ناخوانده

سینما پرس: صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون، رادیو و تئاتر پیرامون دوری اش از تلویزیون و سینما گفت: « از سوی هیچ فیلمسازی دعوت به کار نمی شوم. اما بازیگری را به شدت دوست دارم. چرا که بازیگری شغل و حرفه من است. من هنوز توان بازیگری دارم.»

صدیقه کیانفر که به دعوت منوچهر هادی و فلورا سام بعد از ۲-۳ سال خانه نشینی برای مدتی کوتاه به تلویزیون بازگشته است، در گفتگو با خبرنگار سینما پرس اظهار داشت: «نوروز امسال آخرین کارهایی بود که در تلویزیون داشتم. بعد از آن هم کلا در تلویزیون و سینما فراموش شدم. من بازیگری نیستم که برای پول چانه بزنم؛ بازیگری علاقه من است. به همین دلیل بیشتر تعجب می کنم که چرا من را به کار دعوت نمی کنند.»

بازیگر فیلم «هامون» در ادامه تصریح کرد: «دوستان فیلمسازم را نمی بینم که از آن ها دلیل عدم دعوتشان به کار را جویا شوم. اگر روزی کارگردانی را ببینم حتما می پرسم که چرا فردی چون من را برای بازی در فیلم و سریال دعوت نمی کنند؟ چون من هم توان و انرژی بازی را دارم و هم برای پول بازی نمی کنم.»

این بازیگر پیشکسوت در خصوص دلیل فراموش شدن خود می گوید: «حضور تعدادی نابازیگر باعث شده فضای بازیگری برای کسانی چون من از بین برود و کارگردانان و فیلمسازان من را فراموش کنند.»

کیانفر ضمن تاکید بر عدم خودستایی از بیان جملات خود، گفت: «مردم در کوچه و خیابان از من می پرسند که چرا دیگر بازی نمی کنم و حتی پرسیده اند که چرا نابازیگرانی در سریال ها مشغول به کار هستند که نقش باور پذیری ندارند و حس و حال واقعی را به مخاطب منتقل نمی کنند؟ اینها همه حرف هایی است که مردم می زنند.»

وی افزود: «من در حال حاضر فقط در تئاتر و رادیو دعوت به کار می شوم. در رادیو بازی می کنم. کارگردانان رادیویی صدا را می شناسند. ای کاش کارگردانان حوزه تصویر هم، بازی و بازیگر را می شناختند.»

این بازیگر در پایان با گریه و ناراحتی فراوان افزود: «ای کاش فیلمسازان حداقل برای مردم از من دعوت به کار کنند. تا وقتی هستیم به ما توجه نمی کنند و فراموش مان می کنند. دوست ندارم وقتی از دنیا رفتم برای من ناراحت شوند. ای کاش تا زنده هستم من را ببیند و از من دعوت به کار کنند. من برای دوری ام از بازیگری ناراحت هستم.»

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.