چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

به بهانه پخش «شکارچی شنبه» از رسانه ملی

مدیر«جبرائیل فیلم»: «شکارچی شنبه» همسو با اهداف نظام تولید شد / برخی از همکاران ما فلسطین را فقط با روز قدس می شناسند!

فیلم سینمایی شکارچی شنبه*

سینما پرس: صادقی مدیر عامل موسسه پخش«جبرائیل فیلم» گفت: «محتوای فیلم که به ضد صهیونیسم اشاره دارد، با سیاست های کلان نظام کاملأ همسو بود و به همین دلیل هم تولید شد، لذا جبراییل فیلم با تکیه بر همین اهداف بلند پخش آن را بر عهده گرفت و موفق هم بود»

سینماپرس با توجه به نزدیک شدن به روز جهانی قدس و پخش مجدد فیلم «شکارچی شنبه» ساخته پرویز شیخ طادی از تلویزیون و همزمان با ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین با «محسن صادقی» مدیرعامل موسسه پخش جبرائیل فیلم که پخش کنندگی«شکارچی شنبه» را بر عهده داشت به گفتگو نشست.

ویی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: «این فیلم مطرح کننده یکی از دغدغه های نظام است چرا که غده ای سرطانی بنام اسرائیل در بین کشورهای اسلامی وجود دارد که ما وظیفه داریم در مقابل چنین تفکر خطرناکی ایستادگی کنیم. حمایت از این فیلم یک تکلیف بود که باید انجام می دادیم و به همین دلیل از فیلم حمایت و آن را در سراسر کشور اکران کردیم.»

وی افزود: «محتوای فیلم که به ضد صهیونیسم اشاره دارد، با سیاست های کلان نظام کاملأ همسو بود و به همین دلیل هم تولید شد، لذا جبراییل فیلم با تکیه بر همین اهداف بلند پخش آن را بر عهده گرفت و موفق هم بود»

وی در ادامه گفت: «۲ سال از اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر گذشته بود و پخش کننده های مختلفی هم بودند اما حاضر به حمایت از این فیلم ارزشی و ضد صهیونیستی نبودند، چرا که فکر می کردند این فیلم، فیلم گیشه نیست و فروشی نخواهد داشت و سرمایه آن بازنمی گردد.»

صادقی پیرامون چگونگی وضعیت «شکارچی شنبه» به هنگام برعهده گرفتن حمایت پخش آن اظهار داشت: «این فیلم اصطلاحأ سوخته بود. خود فیلمسازان اصطلاحی دارند و می گویند وقتی فیلمی چند سال از ساخت آن گذشته باشد و اکران نشود، فیلم بیات شده است. چرا که معتقد هستند فیلم قدرت جذب مخاطب اش را از دست داده است. فیلم هایی که چند سال از اکران شان در جشنواره می گذرد، شرایط سختی دارند و به راحتی نمی توان آن ها را اکران کرد.»

وی در ادامه افزود: «با این وجود ما همچنان تلاش بودیم که این فیلم را پخش کنیم. آن زمان آقای قهرمانی مدیرعامل موسسه شهید آوینی بودند و به ما اعتماد کردند و حمایت از فیلم را برعهده ما گذاشتند.»

صادقی در خصوص حمایت برخی هنرمندان و نهادها از فیلم افزود: «اگرچه آن زمان از فیلم حمایت هایی شد اما بیشتر معنوی بود تا مادی. چرا که برخی از دوستان مسئله فلسطین را فقط با یک روز قدس می شناسند و به آن نگاه می کنند و به مسائل دیگر آن اهمیتی نمی دهند.»

صادقی در مورد محدودیت هایی که برای پخش فیلم با آن مواجه شده بود بیان داشت: «محدودیت های زیادی داشتیم. حتی برخی از دوستان و همکاران که در صنف های مختلف بودند، می گفتند که چرا پخش چنین فیلمی را پذیرفته ایم. معتقد بودند فیلم نمی تواند هزینه های خود را بازگرداند و با اکران گسترده فیلم در تهران به شدت مخالف بودند.»

وی افزود: «برخی از دوستان معتقد بودند سینما یک مقوله تفریحی است و دلیلی وجود ندارد مردم به سینما بروند و مخاطب یک فیلم ضد صهیونیستی شوند. اما با همه این وجود من معتقد بودم این فیلم می تواند موفق شد. چرا که به نیاز فرهنگی مردم فکر می کردم. در قانون اساسی ما توجه به فلسطین عنوان شده است و نباید منکر آن شویم؛ همین یک جمله نشان از اهمیت موضوع برای ما دارد.»

مدیر عامل شرکت جبرائیل فیلم در پایان در مورد بازخوردهای فیلم اظهار داشت: «وقتی خطیب نماز جمعه وقت تهران در سخنان خود به فیلم اشاره می کند و در مورد آن صحبت می کند نشان می دهد فیلم مخاطب خود را جذب کرده است. «شکارچی شنبه» اولین فیلمی بود که وارد دانشگاه ها شد و به اکران درآمد. در همان دانشگاه ها به صورت خودجوش پرچم رژیم صهیونیستی سوزانده شد و حتی رادیو اسرائیل نزدیک به ۵۰ بیانیه صادر و از اکران فیلم در ایران ابراز ناراحتی کرد.»

«شکارچی شنبه» داستان زنی یهودی است که در بندرگاه اسرائیل پس از مرگ همسرش، با یک مرد مسیحی ازدواج کرده‌است، کودک ۸-۷ ساله خود را درپی اقدامات حقوقی و اصرارهای زیاد پدربزرگش (علی نصیریان) برای مدت کوتاهی به وی می‌سپارد. پدربزرگ کودک که یکی از سران جریان فکری صهیونیسم است در جواب نگرانی‌های مادر، وعده می‌دهد که او یک ماه بیشتر اینجا نمی‌ماند و پس از آن، کودک با اراده خود هر کجا که خواست می‌تواند برود.

این فیلم ماجرای استحاله فکری و ذهنی این کودک و حرکت از فطرت پاک انسانی تا تبدیل شدن به موجودی خشن، خطرناک و خونریز است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.