جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳

با اشاره به قصه فیلم در سه دوره تاریخی

ساداتیان: بازسازی فضاها و بناهای قدیمی، «جامه داران» را بیش از یک فیلم معمولی هزینه‌بر کرده است

فیلم سینمایی جامه داران

سینماپرس: سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینمای ایران درباره فیلم «جامه دارن» و حال و هوای این فیلم گفت:«بازسازی فضاهای تاریخی،«جامه داران» را بیش از یک فیلم معمولی هزینه بر کرد.»

ساداتیان درباره قصه این فیلم در گفتگو با سینماپرس گفت:« فیلم در سه دوره تاریخی می گذرد. مقطع اول حدود سال های چهل  و سپس سالهای دهه پنجاه و بعد از آن زمان حال . متاسفانه به لحاظ معماری اکثر فضاها و بناهای قدیمی ما تخریب شدند و این کار را برای فیلمسازان بسیار سخت می کند چرا که مجبوریم این فضاها را بازسازی کنیم که هزینه بر و سنگین است. موقع انتخاب لوکیشن این فیلم نیز نماهایی را پیدا می کردیم که بخشی از آن با فضای فیلم تطابق داشت ولی بخش اعظمی از آن را مجددا بازسازی کردیم تا مناسب حال و هوا و دوره زمانی متعلق به فیلم باشد.»

ساداتیان ادامه داد:« به این ترتیب فیلمبرداری بخش های گذشته که مربوط به دهه چهل و پنجاه بود برایمان هزینه بر و وقت گیرتر بودند و تولید پرزحمتی داشتند در این بخش ها طراحی لباس و اکسسوار صحنه هم نیاز به دقت و توجه مضاعف داشت و ما نیز سعی کردیم کاملا استانداردها را حفظ کنیم»

وی در عین حال خاطرنشان ساخت: «فیلم اثری اقتباسی است از رمان «جامه داران» خانم ناهید طباطبایی. معتقدم هر بخش از رمان ممکن است برای افراد مختلف جذابیت داشته باشد چرا که رمان داستانی زیبا و روان دارد و این زیبایی در فیلم نیز منعکس شده است.»

وی ادامه داد :« «جامه داران» فیلمی قصه محور است و حال و هوای فمینیستی دارد. این فیلم پربازیگر است و لوکیشن های متعددی دارد.»

ساداتیان درباره به تعویق افتادن فیلمبرداری این فیلم گفت:«چند سال پیش قرار بود این فیلم ساخته شد و اما با نزدیک شدن به مرحله فیلمبرداری ،مسئولان دولت قبل بخاطر مشکلی که با قصه و فیلمنامه داشتند  پروانه ساخت راتمدید نکردند.»

ساداتیان درباره همکاری اش با حمید رضا قطبی گفت:«قبلا نیز با کارگردان های فیلم اولی و تازه کار همکاری کرده ام. در این کار نیز از همکاری با حمید رضا قطبی راضی ام و قطعا «جامه داران» جزو فیلم های بسیار خوب و قابل قبول سینمای ما خواهد بود.»

ساداتیان در پایان اظهار داشت:«فیلم در آخرین مراحل تدوین به سر می برد و کلا مراحل فنی در حال اتمام است اما برای اکران عجله نداریم و تا جشنواره فیلم فجر صبر خواهیم کرد.»

داستان فیلم »جامه داران» درباره زنی به نام شیرین است که در مراسم ختم پدرش پی به روابط جدیدی در زندگی پدرش می‌برد و حقایقی را کشف می‌کند.

در این فیلم بازیگرانی نظیر مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی و مهتاب کرامتی نقش آفرینی کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.