چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

«مسی» به جشنواره فیلم ونیز می‌رود

مسی

ایسنا: یازدهمین دوره بخش مستقل "روزهای ونیز" درحالی فهرست ۱۴ فیلم را اعلام کرد که مستندی از «مسی» در مراسم اختتامیه به روی پرده خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش روزهای ونیز که همتای بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن است، طبق اعلام قبلی با فیلم «یک روی یک» به کارگردانی «کیم کی دوک» از کره‌جنوبی آغاز می‌شود و فیلم «مسی» ساخته «آلکس دی ایگلسیا»، درباره ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا نیز پایان‌بخش این رویداد سینمایی خواهد بود که هر دو فیلم در بخش غیررقابتی حضور خواهند داشت.

دوازده فیلم دیگر بخش رقابتی روزهای ونیز شامل مجموعه‌ای از ساخته‌ها از کارگردانان آشنا و ناآشناست که از جمله مطرح‌ترین آنها می‌توان به حضور «لاورنت کانته»، کارگردان فرانسوی برنده نخل طلا در سال ۲۰۰۸ اشاره کرد که امسال با فیلم جدیدش به نام «بازگشت به ایتاکا» به بخش روزهای ونیز آمده است.

«شاون کریستنسن»، نویسنده و کارگردان آمریکایی نیز با فیلم «پیش از آنکه ناپدید شوم» در بخش رقابتی روزهای ونیز حضور خواهد داشت که براساس فیلم کوتاه برنده اسکار «حکومت نظامی» به کارگردانی خودش در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است.

دیگر فیلم‌های یازدهمین دوره بخش مستقل روزهای ونیز شامل «پنج کارگاه» ساخته «آدریان بنیز» (آرژانتین)، «شام» از «ایوان دی متئو» (ایتالیا)، «شب‌های تابستان» ساخته «ماریو فانفانی» (فرانسه)، «بین ۱۰ و ۱۲» به کارگردانی «پیتر هوگندورن» (فرانسه)، «پاتریا» ساخته «فلیس فارینا» (ایتالیا)، «مسخ» به کارگردانی «کریستوف آنور» (فرانسه)، «محله» از «گای مایهیل» (انگلستان)، «مشقت عشق» به کارگردانی «ریتویک چاکرابورتی» (هند) و فیلم «آن‌ها فرار کردند» ساخته «جی پی والکپا» (فنلاند و هلند) می‌شود.

بخش روزهای ونیز که در طول حیات ۱۰ ساله‌اش غیررقابتی بوده است، از امسال جنبه رقابتی به خود گرفته و دو جایزه ۲۰ هزار یورویی به برگزیدگان اعطا می‌کند.

امسال «الکساندر دسپلات»، آهنگساز برجسته‌ی فرانسوی و سازنده‌ی موسیقی فیلم‌های برنده‌ی اسکار «سخنرانی پادشاه» و «آرگو» به‌عنوان رییس هیئت داوران جشنواره ونیز برای انتخاب شیر طلا معرفی شده است. این اولین‌بار است که یک آهنگساز در رأس هیئت داوران جشنواره‌ی معتبر فیلم ونیز قرار می‌گیرد که امسال شامل ۹ نفر است که برای انتخاب برنده‌ی شیر طلای بهترین فیلم و سایر جوایز بخش رقابتی به داوری می‌نشینند.

هفتادویکمین جشنواره‌ی فیلم ونیز از ۲۷ اوت با نمایش فیلم «مرد پرنده یا فضیلت غیرمنتظره نادانی» ساخته «آلخاندرو گونزالز ایناریتو» کارگردان سرشناس مکزیکی آغاز به کار خواهد کرد و تا ششم سپتامبر ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.