چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

واکنش نیکی کریمی به کشتار غزه

نیکی کریمی*

ایسنا: نیکی کریمی با اظهار تأسف از کشتار بی‌رحمانه در غزه گفت: برایم عجیب است در عصر اینترنت و ارتباطات چنین فاجعه جهانی در حال وقوع است و هر کس هر کاری دلش بخواهد، انجام می‌دهد اما اتفاقی نمی‌افتد.

این بازیگر و کارگردان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ماجرای فلسطین برای ما چیز جدیدی نیست و از زمانی که چشممان را باز کرده‌ایم درباره این کشتار بی‌رحمانه شنیده‌ایم. ما که سیاسی نیستیم و از جزئیات این موضوع سر در نمی آوریم. اما آن چیزی که به عنوان یک شهروند عادی متوجه هستم، عکس‌هایی است که از کشتار بی‌رحمانه بخصوص بچه‌ها در غزه می‌بینم که به نظر من یک فاجعه جهانی است.

نیکی کریمی با اشاره به مطالعه‌ای که اخیرا درباره حقوق بشر داشته است، گفت: مهمترین چیز، حق جان و مسکن است که حقوق طبیعی یک انسان محسوب می‌شود اما باید دید کسانی که به‌دنبال حقوق بشر هستند، الان چرا نیستند؟ و چرا کاری نمی‌کنند؟ شهروندان عادی در غزه کشته می‌شوند اما اتفاقی نمی‌افتد.

این بازیگر و کارگردان ادامه داد: سال‌های دور در زمان هیتلر جنایتی شد و دیدیم بعدا همه آن‌ها محاکمه و کشته شدند و هنوز درباره آن کشتار صحبت می‌شود، اما الان در سال ۲۰۱۴ با این همه رسانه عمومی و بازتابی که می‌شود، شاهد چنین کشتار وحشیانه‌ای هستیم و اتفاقی هم نمی‌افتد که تاسف‌آور است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.