چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲

واکنش کاریکاتوریست های دنیا به جنایات رژیم صهیونیستی

مهر: همزمان با شدت گرفتن جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم غزه، هنرمندان مختلف نیز نسبت به این جنایات واکنش نشان داده و کاریکاتوریست ها نیز از جمله هنرمندانی هستند که پیشروتر از سایر هنرمندان در این زمینه فعالیت داشته اند و به همین مناسبت سایت «ایران کارتون» منتخبی از بهترین آثار کاریکاتوریست های دنیا را به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه راهپیمایی روز جهانی قدس سایت «ایران کارتون» تعدادی از آثار منتخب کاریکاتوریست های دنیا را با موضوع «غزه» برای چاپ در ابعاد بزرگ به نمایش گذاشته است.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر سایت «ایران کارتون» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این آثار توضیح داد: این کاریکاتورها بهترین نمونه های آثار هنرمندان سراسر دنیا هستند که پیش از این در قالب جشنواره ای با موضوع غزه در سال های گذشته به دست ما رسیده و اکنون به مناسبت روز جهانی قدس در سایت ایران کارتون برای استفاده عموم مردم در ابعاد بزرگ به نمایش گذاشته شده‌اند.

او با بیان اینکه این آثار می توانند در مراسم راهپیمایی مردم در روز جهانی قدس مورد استفاده قرار گیرند، افزود: این اولین بار است که آثار کاریکاتور هنرمندان شناخته شده دنیا را برای استفاده در ابعاد بزرگ در دسترس علاقه مندان قرار داده ایم چرا که این آثار می توانند در روز قدس و در حمایت از مردم مظلوم غزه مورد استفاده قرار گیرند و هدف از برپایی جشنواره کاریکاتور غزه نیز همین بوده است.

رئیس خانه کاریکاتور ایران در خاتمه از نمایش این آثار به طور همزمان در فرهنگسراهای تهران خبر داد و یادآور شد: عصر روز چهارشنبه اول مردادماه نیز با موضوع حمایت از مردم غزه نمایشگاه کاریکاتور و عکس در حوزه هنری برپا می‌شود. همچنین نمایشگاه دیگری با همین موضوع در گالری خانه کاریکاتور برپاست که علاقه مندان می توانند از این آثار تا 9 مردادماه بازدید کنند.

به گفته او تعداد آثار به نمایش درآمده روی سایت ایران کارتون با موضوع غزه، تا روز جهانی قدس رفته رفته اضافه خواهد شد.

آثار به نمایش درآمده در سایت «ایران کارتون» به هنرمندانی از کشورهای برزیل، اندونزی، عربستان سعودی، ایتالیا، سوریه و ایران اختصاص دارد که در زیر مشاهده می کنید:

اثری از ربیع الاریضی از سوریه

اثری از جیتت کوئستانا از اندونزی

اثری از مسعود ضیایی زردخشویی از ایران

اثری از آجیم سولاج از ایتالیا

اثری از کارلوس لتوف از برزیل

اثری از جیتت کوئستانا از برزیل

اثری از سعید صادقی از ایران

اثری از مارسیو لیته از برزیل

علاقه مندان برای دریافت این آثار در ابعاد بزرگ و با کیفیت مطلوب می توانند به سایت ایران کارتون به آدرس http://www.irancartoon.com  مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.