چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰

مجری تلویزیون «زورو» شد!

احسان کرمی

مهر: احسان کرمی مجری رادیو و تلویزیون در نمایش «زورو محاکمه می‌شود» به کارگردانی شایان افکاری در نقش شخصیت نوستالوزیک زورو ایفای نقش می‌کند.

احسان کرمی درباره حضور در این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: من پیش از این با شایان افکاری کارگردان نمایش آشنایی نداشتم و به پیشنهاد محمد قدس به این کار پیوستم. از آنجا که نقشم در این نمایش بسیار جذاب و فوق العاده بود ترجیح دادم کار دیگر را که همزمان در حال تمرینش بودم کنار بگذارم.

وی ادامه داد: افکاری کارگردان این اثر نمایشی علاوه بر اینکه جوان و تحصیلکرده است بسیار هم کاربلد است بنابراین بسیار خرسندم که با این گروه همکاری می کنم. این نمایش بر مبنای مونولوگ نیست بلکه زورو در طول اجرا با شخصیتهای مختلفی دیالوگ برقرار می کند که فقط صدایشان را از بیرون صحنه می شنویم. نمایش «زورو محاکمه می شود» کاری کاملا امروزی و همخوان با فضای جامعه است.

کرمی متذکر شد: البته این امروزی بودن نمایش باعث نمی شود که از مخاطب نسبت به شخصیتهای نوستالوژیکی که می شناسد، آشنایی‌زدایی شود. در حقیقت شخصیت‌های نمایش همان هستند که انتظار داریم باشند و تنها کمی امروزی تر شده اند.

صداپیشه عروسک «عزیزم ببخشید» در مجموعه «کلاه قرمزی» در ادامه درباره ویژگی های نقشش توضیح داد: در این نمایش با قهرمانی مواجه هستیم که به دام افتاده و شکست خورده است اما هنوز هم در خلوت خودش در مقابله با دشمنانش پیروز می شود. من به عنوان بازیگر همین ویژگی زورو را بسیار دوست داشتم.

وی درباره دیگر فعالیتهایش توضیح داد: با توجه به شرایط نامناسبی که در سازمان صدا و سیما حاکم است ترجیح می دهم در عرصه بازیگری فعال باشم. مدتی است بازی ام در فیلم سینمایی «دربست» به کارگردانی علی خامه پرست به پایان رسیده که قرار است اولین اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر باشد. همچنین قرار است در فیلم سینمایی «۳۶۰ درجه» به کارگردانی سام قریبیان نیز ایفای نقش کنم. 

داستان نمایش «زورو محاکمه می شود» از جایی آغاز می‌شود که زورو دستگیر شده و قرار است محاکمه شود و در شب آخری که او زنده است اتفاقاتی می‌افتد و کسانی مثل «گروهبان گارسیا»، «کشیش»، «اسب زورو،» به ملاقاتش می‌روند. احسان کرمی که تنها بازیگر این نمایش است در طول اجرا با چند شخصیت دیگر که صدایشان به شکل زنده پخش می‌شود اما در صحنه حاضر نیستند حرف می‌زند. صدا پیشه این کار مجید حبیبی است که به جای پنج شخصیت مختلف دیالوگ می‌گوید.

نمایش «زورو محاکمه می شود» از چهارشنبه اول مرداد ماه ساعت ۲۱ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.

ایمان یزدی برنامه ریز این نمایش درباره حضور صدابازیگر در این نمایش می‌گوید: ما برای نخستین بار از صدابازیگری استفاده کردیم که در تمام اجراها کنار ما هست. معمولا در نمایش های دیگر صداها را ضبط می کنند و در هنگام نمایش پخش می شود اما ما ترجیح دادیم که از صدابازیگری استفاده کنیم که تمام نقش ها را نیز خودش با تغییر صدا بازی می کند.

تنها بازیگر این نمایش احسان کرمی است.

نمایش «زورو محاکمه می شود» تا ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ در سالن  گوشه فرهنگسرای نیاوران به کار خود ادامه می دهد. مدت زمان این نمایش ۵۰ دقیقه و بهای بلیت ۱۵۰۰۰ تومان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.