چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

دستور اتحادیه همجنس گرایان به هالیوود: به ما بیش از این بپردازید!

حلقه فیلم

تسنیم: اتحادیه همجنس گرایان علیه افترا تحقیقی در مورد فیلم های هالیوودی انجام داده است. نتایج این تحقیق آنها را چندان راضی نکرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اتحادیه همجنس گرایان علیه افترا، موسوم به «گلد» تحقیقی در مورد فیلم های هالیوودی انجام داده است. نتایج این تحقیق آنها را چندان راضی نکرده است. طبق این تحقیق از ۱۰۲ فیلم مهم که در سال ۲۰۱۳ اکران شده اند ۱۷ فیلم کاراکتری همجنس گرا داشته اند یا به موضوعات آنها پرداخته اند و تعدادی از این کاراکترها نقش های کوتاه یا حضورهای افتخاری داشته اند. با این که آمار فوق نسبت به سال ۲۰۱۲ بیشتر شده، اما باز هم گلد را راضی نکرده است. چرا که این گسترش در حالی رقم خورده که امسال برای اولین بار، کمپانی لاینزگیت به حیطه استودیوهای بزرگ موضوع این تحقیق پیوسته است. در واقع دیگر استودیوها گسترشی به رویکرد خود نسبت به همجنس گرایان نداده اند.درآن سال از ۱۰۱ فیلم ۱۴ فیلم مهم با موضوعات فوق اکران شدند.

سونی تنها کمپانی هالیوودی بوده که از این اتحادیه رتبه خوب را گرفته و همجنس گرایان را راضی کرده است. با این وجود به عقیده گلد کمپانی های دیگر هم چندان بد کار نکرده اند. آنها از عملکرد فاکس قرن بیستم، یونیورسال، لاینزگیت و والت دیزنی رضایت دارند و کار آنها را «کافی» ارزیابی کرده اند. از این بین فقط دو کمپانی برادران وارنر و پارامونت بوده اند که صد در صد برای همجنس گرایان خوش خدمتی نکرده اند. اگرچه در سال گذشته بیش از ۱۶ درصد فیلم های سینمایی کمپانی ها مهم هالیوودی دارای موضوعات همجنس گرایانه بوده اما باز هم گلد خواهان افزایش فیلم های با مضامین غیراخلاقی فوق است. این درحالی است که هالیوود دیگر بیشتر از این خواهان خوش خدمتی به آنها نیست. چرا که درصد همجنس گرایان آن قدر پایین است که فیلم هایی با دغدغه های آنها نمی تواند فروش های فوق العاده داشته باشد. با این وجود مشخص است که آنها نمی توانند بی پرده این موضوع را به گلد بگویند. طبق تحقیقات این اتحادیه کمپانی ها نبود فیلمنامه را دلیل نساختن فیلم بیان کرده اند. گلد اما سراغ فیلمنامه نیسان هم رفته است. آنها در پاسخ گفته اند که کمپانی ها مایل به ساخت بیشتر چنین فیلم هایی نیستند.اما این همه ماجرا نیست. گد کمپانی های بزرگی چون دریم وورکس را اصلا در آمارش نیاورده و بر طبق همین موضوع حتی گله کرده که چرا هیچ انیمیشنی با کاراکترهای همجنس گرا ساخته نشده. این در حالی است که دریم وورکس امسال «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟ ۲» را با کاراکتری همجنس گرا ساخته و اکران کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.