چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵

بیانیه‌ای در دفاع از حقوق کودکان جنگ

جشنواره کودک امسال شعار «هم کلاسی‌های ما را نکشید» را انتخاب کرد

آرم فیلم کودک و نوجوان*

سینماپرس: بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی به دفاع از حقوق کودکان جنگ پرداخت.

بنابراین گزارش،  در متن بیانیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان آمده است: بار دیگر رژیم غاصب اسرائیل جنایتی را در فلسطین رقم زده و زنان و کودکان و پیر و جوان فلسطینی را در نوار غزه هدف تهاجمات وحشیانه خود قرار داده است و با اقدامات بی‌شرمانه خود یک نسل کشی کور علیه یک ملت را در معرض تماشای جهانیان گذارده است.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با هدف تکریم معصومیت کودکان، امسال در حالی خود را جهت برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی هنری در شهر تاریخی اصفهان آماده می‌کند که هزاران کودک و نوجوان در فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان، نیجریه و ... در جنگی نابرابر و یک سویه به خاک و خون کشیده شده و قتل عام می شوند و کم تحرکی مجامع بین‌المللی بار دیگر همگان را متحیر کرده است.

 

قربانی شدن کودکان در مناقشات نظامی و سیاسی کشورها، اساسی ترین و بدیهی ترین حق کودکان یعنی حق حیات آنها را نقض می کند  و از سازمان ملل گویا دیگر کاری ساخته نیست و امیدی به مجامع بین‌المللی نمی‌رود و این انفعال مغرضانه برای افکار عمومی جهانیان به اثبات رسیده است و گویا این ملت‌ها هستند که باید هوشیار شوند و وجدان  عالمیان و فطرت‌ آدمیان باید بیدار گردد.

دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان امسال با شعار :‌نهالهای سرخ، «هم کلاسیهای ما را نکشید». همچون سایر نهادها و سازمانهای بشر دوستانه و مدافع حقوق کودکان با تأکید بر اصل برقراری فضای صلح و امنیت در فلسطین خواهان رفع اختلافات و تنش های نظامی منطقه به شیوه های دیپلماتیک و انسانی بوده و ضمن محکومیت شدید این جنایات ددمنشانه مراتب انزجار خود را نسبت به اقدامات غیر انسانی و جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می دارد و از نخبگان فرهنگی و هنری و کلیه صنوف سینمایی و سینماگران این مرز و بوم دعوت می نماید تا به منظور محکومیت این اقدامات ضد بشری در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس همصدا با سایر اقشار جامعه در راهپیمایی این روز بزرگ شرکت نمایند و از کمیسریای عالی حقوق بشر انتظار می‌رود هر چه سریعتر حقوق غصب شده ایفاء و کلیه گذرگاه‌ها باز شود تا در یک فضای نوع دوستانه فراهم آوردن غذا، دارو و امکانات دیگر برای مردم میسر گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.