پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵

روزهای پر کار یک تدوینگر

«حسن حسندوست» و اتمام تدوین فیلم جدید خسرو معصومی

حسن حسندوست*

سینماپرس: حسن حسندوست تدوینگر سینما که هم اکنون مشغول تدوین فیلم سینمایی «جامه دران» است از اتمام تدوین فیلم سینمایی «تابو» به کارگردانی خسرو معصومی خبر داد.

وی در گفت وگو با سینماپرس به فعالیت های جدید خود اشاره کرد و افزود: هم اکنون مشغول تدوین فیلم سینمایی «جامه دران» به تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان و کارگردانی حمید رضا قطبی هستم. 

تدیونگر «کیفر» تصریح کرد: اگر همه چیز خوب پیش برود نهایتا تا ۱۵ تا ۲۰روز دیگر تدوین و صداگذاری همزمان این فیلم به پایان می رسد.

تدوینگر «آقا یوسف» در مورد فضای جدیدترین فیلم حمیدرضا قطبی گفت: «جامه دران» یک فیلم اجتماعی- خانوادگی است که به واسطه اینکه یک زن کاراکتر اصلی این فیلم را ایفا می کند، شاهد درام متفاوتی هستیم.

تدوینگر «دامنه های سفید» به سایر آثارش اشاره کرد و افزود: هم اکنون دو فیلم سینمایی «برف» ساخته مهدی رحمانی و «اشباح» ساخته داریوش مهرجویی را در اکران سینماها دارم.

حسندوست در پایان این گفت وگو یادآور شد: به تازگی تدوین فیلم سینمایی «تابو» به کارگردانی خسرو معصومی را به اتمام رسانده ام که آن فیلم هم از جمله عاشقانه های زیبایی است که در دل طبیعت شمال روی می دهد.

حسن حسندوست متولد سال ۱۳۳۷ در تهران و ديپلمه رياضی  است. فعاليت هنری او به شرح زير است: ورود به مدرسه عالی تلويزيون و سينما (۱۳۵۵) ، فارغ التحصيل رشته تدوين (۱۳۵۸) ، استخدام در صدا و سيما از سال ۱۳۵۸ به عنوان كارمند واحد تدوين شبكه  اول تا سال ۱۳۸۲ و بازنشستگی در همين سال. ورود به سينما از سال ۱۳۶۴ به عنوان دستيار كارگردان در فيلم شهر موش ها و تدوين اولين فيلم سينمايی (شهر موش ها) ، ورود به كانون پرورش فكری از سال ۱۳۴۸ تا سال ۱۳۵۴ و ساخت دو فيلم كوتاه هشت ميلی متری به نام های سيلی و نبرد (فيلم كوتاه نبرد در اولين جشنواره  پس از انقلاب سال ۱۳۵۸ برنده  جايزه  اول در بخش آماتور گرديد) - برنده جايزه سيمرغ بلورين برای تدوين فيلم های هامون (۱۳۶۸) و بچه های آسمان (۱۳۷۵) از جشنواره ، كانديدای دريافت جايزه بهترين تدوين (بيش از پنج بار)، يكبار جايزه جشن خانه سينما (رنگ خدا) و يكبار جشنواره سيما (تولد يك پروانه) ، دريافت جايزه جشن خانه سينما برای فيلم رنگ خدا و دريافت جايزه از جشنواره سيما برای فيلم تولد يك پروانه.

حسن حسندوست تا کنون ۶۶ فیلم سینمایی را تدوین کرده است که از جمله آنها می توان به «یه حبه قند»، «کیفر»، «آسمان محبوب»، «باد و مه» و ... اشاره کرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.