یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

با اشاره به کشتار مسلمانان غزه

رضا توکلی: باید برای کمک به فلسطین با سینما صدایمان را جهانی کنیم

رضا توکلی*

سینماپرس:رضا توکلی بازیگر و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس درباره وظیفه اهالی فرهنگ و هنر و سینما درباره اتفاقات اخیر در غزه گفت:« باید بتوانیم از طریق هنر و مخصوصا سینما صدایمان را جهانی کنیم. تاثیر سینما بر اذهان عمومی شگفت انگیز است و ما نیز می توانیم از آن در جهت کمک به مردم غزه و فلسطین استفاده کنیم.»

توکلی در همین رابطه ادامه داد:« ما نمی توانیم در مورد هیچ اتفاق و رویدادی چه در داخل کشور و چه در خارج از این بی تفاوت باشیم و اساسا ذات هنر با بی تفاوت بودن نسبت به رویدادها و مسایل روز بیگانه است.»

توکلی گفت:«باید هدفمند و قدرتمند عمل کنیم مانند کاری که بچه های جنگ در دهه اول انقلاب کردند. همان هایی که هشت سال با خون خود از خاک کشور و جان مردم دفاع کردند.»

بازیگر فیلم «خیلی دور خیلی نزدیک» گفت:«باید دیدگاهی جهانی داشته باشیم. معنی و مفهوم نگاه جهانی این است که تنها به مخاطب داخلی فکر نکنیم. در دنیای امروز که روز به روز بخاطر گسترش رسانه ها کوچکتر می شود باید شرایطی برایمان فراهم شود که صدایمان به گوش جهانیان برسد. اصحاب رسانه ،تلویزیون و سینما این قدرت را دارند که صدای مردم و عقاید آن ها را جهانی کنند.»

وی ادامه داد:« ما هنرمندان متعهد  و متخصص خوبی در کشور داریم و در صورت وجود امکانات و سرمایه، توان ساخت فیلم های جهانی را نیز داریم و هنرمندان و سینماگران ما قبلا این موضوع را به اثبات رسانده اند. فیلم «بازمانده» مرحوم سیف الله داد یکی از بهترین مثال ها در مورد ساخت فیلمی با ابعاد جهانی در مورد تاریخ و مظلومیت فلسطین و مردم آن کشور است. این فیلم در کشورهای مختلف و جشنواره های معتبر خارجی به نمایش درآمد و همه جا مورد توجه مردم و منتقدان قرار گرفت»

توکلی گفت:« امروزه سینما تنها یک ابزار برای سرگرمی و حتی صنعتی و درآمد زا نیست و به وسیله ای بسیار موثر برای صادر کردن فرهنگ و دیدگاه  و عقاید تبدیل شده است و شاهدیم سینما می تواند بر فرهنگ ،افکار و آداب و رسوم کشورها تاثیر بگذارد. مسلما در صورت استفاده صحیح ما نیز می توانیم با استفاده از ابزار سینما عقاید و نظرات و دیدگاه ها و حتی نگرانی های خود را در مورد اتفاقاتی که در دنیا می افتد به گوش همگان برسانیم.»

وی در پایان اظهار داشت:«ما باید بتوانیم درباره مظلوم کشی در دنیا فیلم جهانی بسازیم. مثل اتفاقی که برای بچه های غزه می افتد و مادرانی که بی گناه در این کشورِ بی دفاع به خاک و خون کشیده می شوند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.