جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰

این روزهای یک مستندساز فعال

مهدی غضنفری، مستند «هدهد»، عکس کیش و پیش تولید یک فیلم اقتباسی

مهدی غضنفری*

سینماپرس: مهدی غضنفری از مستندسازان کشورمان از پایان مراحل ساخت مستند «هد هد» خبر داد و گفت که این مستند را برای شرکت در جشنواره سینماحقیقت امسال به دبیرخانه این جشنواره ارسال می‌کند.

غضنفری در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس ادامه داد: «مستند «هدهد» که در جزیره کیش تصویربرداری شده است درباره ارتباطات ساده میان آدم ها است که این ارتباطات ساده از یک صبح بخیر شروع می شود و تا عاشق شدن همدیگر به طول می انجامد.»

وی افزود:«تدوین این مستند را خودم انجام دادم و کار صداگذاری را فرهاد معمارزاده بر عهده داشته است.»

وی اضافه کرد: «مستند دیگری هم در دست تولید دارم که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نکرده ام اما در حال حاضر در مرحله ساخت موسیقی توسط بهنام ابطحی است. »

مستند هدهد

این مستندساز با تاکید بر اینکه تنها در گونه اجتماعی مستند می سازد و مسایل اجتماعی را نه به صورت انتقادی بلکه در قالب اجتماعی شاعرانه به تصویر می کشد بیان کرد: «من کاملا مستقل بوده و با هزینه شخصی کار می کنم زیرا دوندگی به دنبال تهیه کننده تا حد زیادی انرژی‌بر است و فیلمساز را خسته می کند و من ترجیح می دهم همان انرژی را صرف خود کار کنم. »

غضنفری در بخش دیگری از صحبت هایش از تولید یک فیلم داستانی خبر داد و افزود: «یک فیلمنامه اقتباسی از یک نمایشنامه خارجی نوشته ام که در حال حاضر در مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگران و عوامل قرار دارد. این فیلم به سفارش جایی ساخته نمی شود و با اینکه قالب سینمایی ندارد اما تمام تلاشم بر این است که با استانداردهای سینمایی کار کنم. »

مستند هدهد

وی در ادامه به دیگر فعالیت های هنری خود اشاره کرد و گفت: «در حال راه اندازی یک نمایشگاه عکس همراه با هادی غضنفری نیز هستیم که در حال حاضر عکس ها برای چاپ فرستاده شده اند. این نمایشگاه با موضوع آزاد عکاسی بیش از ۵۳ فریم عکس را در معرض بازدید قرار می دهد و از اوایل شهریور ماه جاری در جزیره کیش افتتاح خواهد شد که بعد از آن نمایشگاه را چند روزی هم در تهران دایر خواهیم کرد. »

غضنفری در پایان این گفت و گو اظهار داشت که در پی رایزنی هایی که به واسطه روابط خود با مسئولان فرهنگی جزیره کیش دارد درصدد است تا عاملی برای برگزاری یک جشنواره عکس در این جزیره باشد.

گفتنی است؛ مهدی غضنفری مستندساز ایرانی است که تاکنون مستندهایی را با عناوین «اسب آقای ثابت»، «سبو»، «سپیدار و کلاغ»، «خانه خاکی» و «داستانی برادر» تولید کرده است.

مستند هدهد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.