شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲

در کنار پل توماس اندرسون

فینچر «دختر گمشده»اش را به جشنواره ونیز نفرستاد!

دیوید فینچر

«آلبرتو باربارا»، رییس جشنواره فیلم ونیز اذعان کرد نتوانسته دو فیلم ساخته دو کارگردان سرشناس «دیوید فینچر» و «پل توماس اندرسون» را به این رویداد سینمایی بیاورد.

بنا بر این گزارش فهرست فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی‌، غیررقابتی و افق‌های هفتادو یکمین جشنواره فیلم ونیز در حالی روز پنج‌شنبه اعلام شد که به گفته «آلبرتو بارابارا»، رییس این رویداد معتبر سینمایی جای دو فیلم «دختر گمشده» از «دیوید فینچر» و «گناه ذاتی» ساخته «پل توماس اندرسون» در میان فیلم‌های امسال خالی است.

«بارابارا» در ادامه درباره عدم موفقیت جشنواره ونیز در جذب این دو فیلم مطرح توضیح داد: دلیل آن کاملا مشخص نیست‌، برخی مواقع نمایش در جشنواره فیلم ونیز برای فیلم‌ها بسیار زود است و شاید استودیوهای فیلمسازی تمایل بیشتری به نمایش فیلم در آمریکا داشته باشند تا بخواهند آن را در سطح بین‌المللی اکران کنند.

وی افزود: فکر می‌کنم سینماهای آمریکا هر روز تمرکز بیشتری بر روی محصولات داخلی خود قرار می‌دهند تا بر روی فیلم‌های بین‌المللی.

با این وجود فیلم آمریکایی «مرد پرنده» جدیدترین ساخته «آلخاندرو گونزالز ایناریتو»، کارگردان صاحب‌نام فیلم‌هایی چون «زیبا» و «عشق سگی» را به عنوان فیلم افتتاحیه خواهد داشت.

باربارا 70 ساله درباره فیلم افتتاحیه نیز گفت: می‌دانستم کمپانی فیلم «سرچ لایت» به دلیل برنامه‌ریزی اکران خود تمایلی برای نمایش فیلم «ایناریتو» در جشنواره کن ندارد، به همین دلیل با پیگیری فراوان توانستم مجوز نمایش این فیلم در افتتاحیه ونیز را کسب کنم.

امسال نام فیلم «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد به عنوان یکی از 20 فیلم رقابت‌کننده برای دریافت شیر طلای امسال این رویداد معتبر سینمایی اعلام شده است و فیلم «ملبورن» ساخته نیما جاویدی نیز به عنوان یکی دیگر از نمایندگان سینمای ایران در افتتاحیه بخش هفته منتقدین ونیز به روی پرده می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.