یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲

همراه با عوامل پشت صحنه

علی لقمانی و اتمام فیلمبرداری«جزیره رنگین» سینایی/ دوربین روی دست در همه مواقع جواب نمی‌دهد

سینایی- لقمانی*

سینماپرس : علی لقمانی فیلمبردار سینما صبح امروزدر مورد آخرین فعالیتهای خود به جزیره رنگین خسرو سینایی اشاره کرد و گفت مخاطبان با این فیلم ارتباط خوبی برقرار می کنند.

وی در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد شرایط کار در جدیدترین فیلم خسرو سینایی گفت: فضای کار به لحاظ فیزیکی بسیار سخت بود و گرمای جزیره هرمز همه اعضای گروه را به نوعی اذیت کرد، اما ماحصل کار  به لحاظ فنی، قصه و ساختار خیلی خوب بود و امیدوارم که با مخاطب هم ارتباط خوبی برقرار کند. 

مدیر فیلمبرداری «عیار ۱۴» در پاسخ به این سوال که برای فیلمبرداری «جزیره رنگین» تا چه حد از شیوه دوربین روی دست استفاده کرده است توضیح داد: نمی دانم چرا همه از شیوه دوربین روی دست برای فیلمبرداری آثارشان استفاده می کنند. این شیوه در همه مواقع جواب نمی دهد بلکه سوژه فیلم است که به فیلمبردار نشان می دهد در طول فیلمبرداری باید از چه شیوه ای استفاده کند.

وی افزود:  خوشبختانه با اشرافی که خسرو سینایی نسبت به مدیوم سینما دارد، هر گاه که ایجاب می کرد از دوربین روی دست استفاده کردیم و در خیلی از پلان ها هم شاهد حرکت های زیادی  بودیم که با وسایل حرکتی طراحی شد.  

مدیر فیلمبرداری «بی خود و بی جهت» درباره خط فکری خسرو سینایی در فیلم سینمایی «جزیره رنگین» اظهار داشت: در اصل و بنیاد این فیلم، شباهت های فراوانی به آثار قبلی خسرو سینمایی  وجود دارد اما مخاطبان از جهت بصری قطعاً با کار متفاوتی روبرو خواهند بود.

برپایه این گزارش، علی لقمانی متولد سال ۱۳۴۲ در مشهد است. وی فارغ‌التحصيل مركز اسلامی آموزش فيلمسازی و دانشگاه هنر در رشته سينما است و از ده سال پيش در زمينه تصوير برداری و فيلمبرداری حرفه‌ای فعاليت مستمر دارد او همچنين فيلم‌های سينمايی «در كوچه‌های عشق»، «ماه مهربان»، «كوچه پائيز»، «سه مرد عامی»، «دشت ارغوانی»، «مهره»، سريال تلويزيونی «دومين انفجار» و مجموعه‌ای از فيلم‌های كوتاه و بلند مستند را فيلمبرداری كرده است.

وی برای فيلمبرداری «در كوچه‌های عشق» جايزه منتقدان سينمايی و براي فيلم‌های مستند «كسوف» و «جغرافيای طبيعی ايران»، جايزه بهترين تصويربرداری از جشنواره رشد دريافت كرده است.

علی لقمانی تا کنون ۱۷ فیلم سینمایی را فیلمبرداری کرده است که از جمله آنها می توان به «شهر زیبا»، «اشک سرما»، «طبل بزرگ زیر پای چپ» و ... اشاره کرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.