یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

با اشاره به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

لاله افتخاری: نفوذ پیام بر کودکان با ابزار هنری چند برابر است/ محتوای آثار باید متناسب با اهداف متعالی جامعه باشد

لاله افتخاری

سینماپرس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، هنر را زبان تاثیرگذار و دارای نفوذ بر مخاطب دانست که اگر این مخاطب کودک باشد، نفوذ آن چندبرابر خواهد شد و کودک می تواند هر پیامی را که با ابزارهای هنری به او منتقل می شود، به خوبی جذب کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط‌عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، لاله افتخاری درباره نقش تئاتر کودک در آموزش و پرورش کودکان گفت: هنر زبانی است که تاثیرگذاری و نفوذ قابل توجهی بر مخاطب دارد و اگر این مخاطب کودک باشد، نفوذ آن چندبرابر خواهد شد زیرا شخصیت کودک در این سنین به مثابه یک لوح سفید است و می تواند هر پیامی را که با ابزارهای هنری به او منتقل می شود، به خوبی جذب کند.

وی افزود: کودک با حرکات نمایشی و تصاویر داستانی که به او عرضه می شود، به راحتی ارتباط برقرار و آنها را در ذهن خود حک میکند و حتی اگر آموزه هایی را کسب کند که قابل درک و تحلیل برای او نباشد، آن مطلب در ذهن وی تاثیر میگذارد و کودک در سنین بزرگسالی آن را بازخوانی و درک خواهد کرد.

عضو فراکسیون خانواده مجلس همچنین از آموزش شیوه های اجرای تئاتر به کودکان در مدارس استقبال کرد و توضیح داد: اگر مطالب این گونه از تئاترها به زبان کودک باشد و یا توسط خود کودکان نیز اجرا شود، می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد و گردانندگان این قبیل برنامه ها را به سمت اهدافشان هدایت کند.

افتخاری ادامه داد: با توجه به نقش جدی و مهم پیام های تئاتر و حرکات نمایشی در کودکان باید توجه لازم از سوی دست اندرکاران، هنرمندان و مسئولان این حوزه هنری مبذول شود تا محتوایی به کودک منتقل شود که به سمت اهداف متعالی و موردنظر جامعه باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، درباره جشنواره تئاتر کودک نیز بیان داشت: اگرچه برگزاری جشنواره های تئاتر به خصوص در حوزه کودکان مهم است ولی مهم تر از آن، چگونگی شرح وظایف، اهداف و چشم اندازها در جشنواره هاست و اینکه از خلال برگزاری چنین برنامه هایی، میخواهیم به چه اهداف و محتوایی دست یابیم.

گفتنی است بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از ۱۵ مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز و تا ۲۱ مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.