یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴

مژده لواسانی «سحر اولی» شد

مژده لواسانی

مهر: «سحر اولی‌ها» در سحر یكشنبه پنجم مرداد میزبان مژده لواسانی از مجریان نسل جوان كشور شد.

محمد درویش علیپور با اعلام  این خبر به خبرنگار مهر گفت: در بخش مهمان برنامه مژده لواسانی مجری برنامه «کافه سوال» که مجدد بعد از ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه دو می‌رود، حضور داشت و از خاطرات خود در ایام ماه مبارک رمضان و اولین رمضانی که تجربه کرده است برای مخاطبان این شبکه، صحبت کرد.

وی با یادآوری اینکه «سحر اولی‌ها» رمضان ۹۳ برای سومین سال متوالی روی آنتن می‌رود، افزود: در هر قسمت از این برنامه با موضوعات و احکام مذهبی به آموزش کودکان و نوجوانان می‌پردازیم. از جمله مباحثی که تاکنون به آنها اشاره شده می‌توان به خوش خلقی، دروغگویی، احترام به پدر و مادر و ... اشاره کرد.

نویسنده این برنامه خاطرنشان کرد: این برنامه در روز یکشنبه ۵ مرداد به مبحث «اقسام عبادت خداوند» پرداختیم. در ضمن هر روز قرائت یک صفحه ترتیل قرآن کریم توسط قاریان نوجوان خواهیم داشت و پخش مستندی از دختر خانمی که به سن تکلیف رسیده و ماه رمضان امسال، اولین ماه رمضانی است که در سفره الهی حضور دارد از دیگر بخش های برنامه است.

علیپور خاطرنشان کرد: امسال حاج آقا راستگو در برنامه سحر اولی‌ها حضور خواهد دارد. او در این آیتم به توضیح ۳۰ ربنای قرآنی برای کودکان می‌پردازد. بخش‌های دیگر برنامه هم قرائت دعای روزهای ماه مبارک رمضان توسط یک قاری کودک و نوجوان در هر روز و نمایش گرافیکی احادیث برای کودکان و نوجوانان و در نهایت پخش ادعیه به زبان کاملا کودکانه است.

همچنین درویش علیپور با اعلام ساخت آیتم عروسکی «دم پنجره» گفت: این آیتم روایتگر بیان نکات اخلاقی دختربچه عروسکی کوچکی به نام سحر به همراه پدربزرگش است که ما فقط صدای پدربزرگ را می‌شنویم ولی عروسک سحر، درخصوص موضوع برنامه به بیان تجربیات خود با دوستانش می‌پردازد.

از دیگر آیتم‌های این برنامه حضور مریم وطن پور (خاله قاصدک) به همراه پسرش مانی که هر سحر بخش اجرای آیتم «یک روز، یک قصه» را به عهده دارند. همچنین در بخش مربوط به حاج آقا محمدی گلچینی از مباحث مذهبی و معرفتی او که در شمال کشورمان تصویربرداری شده بود، پخش خواهد شد.

علیپور ضمن اشاره به طرح مسابقه پیامکی از طریق این برنامه گفت: یک سوال در ابتدای برنامه از مخاطبان پرسیده می‌شود و علاقمندان برای شرکت در مسابقه می‌توانند گزینه صحیح را به شماره ۳۰۰۰۰۲۰۰ ارسال کنند و فرصت پاسخگویی به سؤالات از سحر همان روز تا سحر روز بعد است. از دیگر بخش‌های جالب این برنامه، معرفی کتاب است که هر روز کتابی با موضوعات و محوریت ماه مبارک رمضان معرفی می‌شود. برندگان مسابقه پیامکی که از سحر اولی‌ها هستند یعنی کسانی که برای اولین بار در سال جاری روزه می‌گیرند، کتاب‌های معرفی شده در برنامه به ارزش یکصدهزار تومان است.

اجرای «سحر اولی ها» را اکرم محمدی‌خواه به عهده دارد. این برنامه هر روز ساعت ۳:۳۰ بامداد به مدت ۶۰ دقیقه مهمان لحظات معنوی سحر روزه داران خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.