پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴

روزهای پر کار یک تدوینگر

تدوین «دربست» ۲۰ روز دیگر به پایان می رسد/ سه فیلم آماده نمایش دارم

شاهین یارمحمدی-تدوین*

سینماپرس: شاهین یارمحمدی تدوینگر سینما از اتمام تدوین فیلم سینمایی «دربست» به کارگردانی علی خامه پرست و تهیه کنندگی حسن علیمردانی تا ۲۰ روز آینده خبر داد.

وی در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس گفت: تدوین این فیلم کار سختی است چون فیلم اول کارگردان محسوب می شود و کلیت فیلم در تک لوکیشن خیابانی می گذرد برگردان تصویر کمی مشکل است . 

تدوینگر «در امتداد شهر» یادآور شد: در روزهای آتی قرار است  تصمیم گیری شود که زندگی کاراکتر اصلی فیلم که قرار است بمیرد ولی مشغول رانندگی در سطح شهر می شود تا در زندگی سایرین درگیر شود و کمی از مرگ فاصله بگیرد؛ به صورت فلاش بک تدوین شود یا قصه به صورت خطی جلو برود.  

تدوینگر «آقای الف» در ادامه به سایر فعالیت های خود اشاره کرد و گفت:  به تازگی تدوین فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» به کارگردانی مهرداد غفارزاده را به اتمام رسانده ام.

یارمحمدی در مورد شیوه تدوین فیلم جدید غفارزاده توضیح داد: خوشبختانه در این فیلم نه فقط از تدوین بلکه از کل پروژه به دلایل مختلف لذت بردم چرا که با سوژه ای که به شدت به مقوله تربیت اهمیت می داد، مواجه بودم و از سوی دیگر با فیلمنامه ای که به شدت دوست داشتنی بود کار کردم.

وی گفت: کارگردان فیلم «دریا و ماهی پرنده» به شدت و با وسواس پلان هایش را گرفته بود و در تدوین قسمت های فیلمبرداری شده از هر پلانش حس خوبی دریافت می‌کردم.

یارمحمدی  در پایان این گفت وگو به فیلم های آماده اکران خود نیز اشاره کرد و افزود: فيلم های «آتيش بازی» به كارگردانی بهمن گودرزی و «نقش نگار» به كارگردانی علی عطشانی و «گورداله و عمه غوله» به كارگردانی نادره تركمانی را آماده نمایش دارم.

بنابراین گزارش، شاهین یارمحمدی تا کنون ۱۲ فیلم را تدوین کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.