جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

در گفت وگو با سینماپرس عنوان شد

تهیه کننده«کاغذ بی خط» فیلم کمدی می سازد/ «تمشک» سالور آذر ماه به سینماها می آید

علی توکل نیا کارگردان در نشست نقد و بررسی فیلم «جاب جا» درفرهنگسرای ارسباران

سینماپرس: حسن توکل نیا تهیه کننده سینما با اعلام اینکه قرار است امسال فیلمی کمدی بسازد، از پخش فیلم سینمایی «تمشک» به کارگردانی سامان سالور در اکران سوم عید فطر خبر داد.

وی در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مود فعالیت های اخیر خود اظهار داشت: مشغول کار بر روی فیلمنامه تازهای هستیم که اگر خدا بخواهد بتوانیم امسال آن را کلید بزنیم. 

تهیه کننده «چند می‌گیری گریه کنی» گفت: فضای این فیلمنامه باز هم کمدی است اما به لحاظ داستانی، متفاوت از سایر آثار قبلی مان است.

توکل نیا درباره برآورد زمانی لازم برای تولید این فیلم گفت: گروهی سرگرم نوشتن فیلمنامه هستند و حدوداً دو ماه دیگر فیلمنامه به اتمام می رسد و بعد از دریافت پروانه ساخت بلافاصله این فیلم را کلید خواهیم زد.

تهیه کننده «جا به جا» ادامه داد:  فیلمی دیگر به نام  «قیصرانه »  که راجع به تاریخ سینمای ایران است را آماده داریم، چهار سال پیش مجوز ساخت این فیلم را دریافت کردیم اما به دلایل متعدد مالی نتوانستیم این فیلم را بسازیم و حالا قرار است با بررسی مجددی روی فیلمنامه پروانه ساخت این فیلم نیز تمدید و به کارگردانی علی توکل نیا ساخته شود.

حسن توکل نیا در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: به غیر از ساخت این دو فیلم پخش «یکتا فیلم» بر عهده ما است و قرار است فیلم سینمایی «تمشک» به کارگردانی سامان سالور را در اکران سوم عید فطر  در سینماها به نمایش عمومی درآوریم.

برپایه این گزارش، فیلم سینمایی «تمشک» قصه حمید و هما زوج ناباروری هستند که تصمیم گرفته‌اند از راه اجارهٔ رحم بچه‌دار شوند. این دو در راه پیگیری و انتخاب شخص مورد اطمینان برای این منظور به زن جوانی به نام رضوان بر می‌خورند که با وجود شرایط مساعد دارای مشکلاتی است. اتفاقی که برای این زوج پس از آشنایی با رضوان می‌افتد سبب می‌شود آنها به شناخت تازه‌ای از خود و پیرامون شان برسند…

نیکی کریمی، مهدی پاکدل، مهران احمدی، سمیرا حسن پور، بیژن افشار و محمود نظرعلیان در این فیلم به ایفای نفش پرداخته اند.

برپایه گزارش، حسن توکل نیا متولد ۱۴ فروردین ۱۳۴۰ در تهران است. وی دوران تحصيلي را با اخذ مدرك ديپلم تجربي به پايان رساند و پس از ۶ سال به تدريس در نهضت سوادآموزی پرداخت. سپس با گذراندن دوره آموزشی مديريت توليد فيلم وارد عرصه سينما شد.

در کارنامه تهیه کنندگی حسن توکل نیا تا کنون ۱۶ فیلم به ثبت رسیده است که از جمله آنان می توان به «باج خور»، «کاغذ بی خط»، «دست های آلوده» و ... اشاره کرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.