جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

آخرین خبرها از روند تولید فیلم فاجعه ایرباس/ قلی پور: فارابی۴۰ درصد هزینه تولید «یو‌اس‌اس‌وینس...» را پرداخت می‌کند

قاسم قلی پور کارگردان در نشست ساخت فیلم ایرباس به بهانه سالگرد حمله به هواپیمای ایرباس

سینماپرس: قاسم قلی پور تهیه کننده فیلم «یو اس اس وینس...»در گفتگو با خبرنگار سینماپرس درباره روند تولید فیلم گفت:«آقای جعفری جلوه مدیر بنیاد فاراربی اعلام همکاری کردند و قرار شده تا چهل درصد از هزینه فیلم را پرداخت کنند.»

قلی پور ادامه داد :«اسفند سال گذشته از وزارت ارشاد موافقت اصولی را گرفتیم و در حال حاضر با شخصیت های مختلفی در حال رایزنی و گفتگو هستیم و در صورت تامین هزینه فیلمبرداری را آغاز می کنیم

تهیه کننده سینمای ایران افزود:«فیلم «یو اس اس وینس...» پروداکشن عظیمی دارد و بر اساس اصول مستند سازی پیش نمی رود و در قالب درام نوشته شده است. فیلم در دوره های زمانی مختلف می گذرد و طبیعتا بازسازی این مکان ها پرخرج است و بخشی از فیلم هم در خارج از کشور فیلمبرداری خواهد شد که ترجیح ما آمریکاست ولی شاید به جایی شبیه آن کشور برویم .گویش این فیلم به زبان انگلیسی است و از بازیگران بین المللی در آن استفاده خواهیم کرد. »

قلی پور ادامه داد:«فیلمنامه این فیلم را من با همراهی آقای سعید اسدی نوشته ام.  آقای اسدی ابتدا فیلمنامه ای نوشتند به نام «مرثیه ای برای یک دوست» سپس من به همراه ایشان فیلمنامه ای جدید با نام و داستانی جدید بر مبنای همان فیلمنامه اولیه نوشتیم. پی گیری های آقای اسدی برای به سر انجام رساندن این کار باعث شد تصمیم بگیریم کارگردانی کار را نیز ایشان بر عهده داشته باشند. »

وی درباره هزینه سنگین تولید این فیلم گفت:«اگر بخواهیم هر آنچه مد نظرمان بوده را بسازیم شاید پنج برابر پیش بینی های مان هزینه تولید بالا برود. شما در نظر بگیرید ما حتی اگر بخواهیم ده تاکسی که به سال ۵۵ بخورد پیدا کنیم و در فیلم استفاده شود چه خرجی خواهد چه برسد به ناو و ایرباس و غیره ...»

قلی پور درباره داستان و مضمون این فیلم گفت:«بیان رنج انسان های آزاد از دست حاکمیت استکبار جهانی در ادوار مختلف تاریخ که فراز آن واقعه ایرباس خواهد بود محور اصلی فیلم است اما فیلم تنها به این قضیه نمی پردازد بلکه به بسیاری از تجاوزها به حریم انسان های آزاد در جای جای دنیا خواهد پرداخت. »

قلی پور در پایان اظهار داشت:« درباره واقعه دردناک سقوط هواپیمای ایرباس در سال ۶۷ هیچ اثر ارزنده ای ساخته نشده است و به مناسبت سالروز این فاجعه اغلب تلویزیون و رسانه به نشان دادن  چند عکس و چند تصویر و نهایتا یک مصاحبه بسنده می کنند

قاسم قلی پور تجربه تهیه کنندگی فلیم های نظیر «عروس آتش»، «آتش سبز» و «ماه مهربان» را در کارنامه اش دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.