جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

به رغم عدم مشارکت مالی فارابی تاکنون

کارگردان«بچه های جسور ۲» : ۷۰ درصد فیلم به صورت جلوه های ویژه بصری و میدانی تولید می‌شود

حجت الله سیفی*

سینماپرس: حجت الله سیفی کارگردان سینما صبح امروز گفت: قرار است ۷۰ درصد فیلم سینمایی «بچه های جسور۲» به صورت اصطلاحأ ویژوال افکت کار شود و این کار در سینمای ایران یک تجربه کم نظیر است.

وی  در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود گفت: فیلمنامه های زیادی را در دست ساخت دارم اما تمرکز این روزهای من در مورد ساخت نسخه دوم فیلم سینمایی «بچه های جسور» است. 

کارگردان «سهم من از زندگی» یادآور شد: در حال حاضر مشغول فراهم کردن مقدمات «بچه های جسور ۲» هستم و بازبینی لوکیشن و هماهنگی جلوه های ویژه بصری و میدانی را انجام می دهیم.

وی در ادامه در مورد لوکیشن و مدت زمان فیلمبرداری این فیلم گفت: ۴۵ جلسه فیلمبرداری برای این فیلم در نظر داریم و لوکیشن های ما از شمال تا جزیره قشم است.

این کارگردان سینما  در مورد مشارکت مالی نهادها و رساندن فیلم به جشنواره کودک نیز توضیح داد: من کار خودم را انجام می دهم؛ اگر بنیاد سینمایی فارابی به ما کمک مالی کرد که فیلم را به جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان می رسانیم و اگر نه که فیلم را آماده و در زمان مقرر اکران می کنیم.

کارگردان «محکومین بهشت» گفت: فیلمنامه «بچه های جسور ۲» را شهناز ارسالی نوشته است و من هم یک بازنویسی نهایی روی فیلمنامه انجام داده ام.

سیفی در پایان به موضوع این فیلم اشاره کرد و افزود: «بچه های جسور ۲» در ادامه قسمت اول است، در قسمت اول این داستان بحث دانایی را مطرح کرده بودیم و در قسمت دوم به بحث نیکوکاری خواهیم پرداخت.

بنابراین گزارش، حجت الله سيفی متولد ۱۳۳۳، فارغ التحصيل علوم تربيتی از دانشگاه تهران است. وی فعاليت هنری را با قصه نويسی و عكاسی از دوران دبيرستان در اهواز آغاز كرد. سال ۱۳۵۵ نخستين فيلم كوتاه خود را با نام «آدم های خاكستری» ساخت و پس از آن فيلم بلند «كيلومتر پنج» را كارگرداني كرد. از ديگر فعاليت های او می توان به عضويت در شورای مركز هنرهای نمايشی، شورای طرح و برنامه بنياد سينمايي فارابی، شورای طرح سيما فيلم، شورای طرح و برنامه شبكه اول سيما، مؤسس و مديرعامل سينمای جوان ايران، مشاور مركز آموزش فيلمسازی، عضو شورای سينمای وزارت ارشاد، مدرس دانشگاه، تأليف كتاب های سينمايی، دبير جشنواره سينمايی كيش، مديرعامل مؤسسه فرهنگی و هنری «ناهيد فيلم» اشاره كرد.

۱۰ فیلم سینمایی در کارنامه سینمایی حجت الله سیفی به ثبت رسیده است که از جمله آنان می توان به فیلم‌های «سهم من از زندگی»، «بوسه‌های مادر»، «به خاطر خواهرم»، «محکومین بهشت»، «عروس کاغذی»، «ماه عسل»، «خانه‌ای مثل شهر» و ... اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.