یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶

تلویزیون و سریال های مناسبتی/۲

منصور فلاح: سریال‌های امسال مناسب ماه رمضان نبودند/ ارتباطاتی در صدا و سیما حاکم است که من جزو آنها نیستم!

اکبر منصور فلاح

سینما پرس: اکبر منصور فلاح کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص میزان موفقیت تلویزیون در تولید برنامه های مناسبتی گفت: « سریال هایی که امسال پخش شدند سوژه ماه رمضانی نداشتند و برای ماه رمضان ساخته نشده بودند.»

منصور فلاح در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «مردم با ماه مبارک رمضان همذات پنداری خاصی می کنند و باید بر اساس همین نیاز برای مخاطب سریال ساخته شود. وقتی یک سریال در همذات پنداری با ماه مبارک رمضان و شب های قدرش ناتوان است، تلویزیون مجبور می شود سریال را قطع کند و یک مینی سریالی که متناسب با شب های قدر است، پخش کند.»

کارگردان سریال مناسبنی «برای آخرین بار» اظهار داشت: «تلویزیون، امسال به لحاظ مالی دست خالی به میزبانی ماه رمضان رفت و سریال هایی هم که پخش شد به جز یک سریال که نتوانستم آن را ببینم، مناسب و همگون با ماه رمضان نبود. دلایل مختلفی هم وجود دارد که مهم ترین آن اوضاع نامناسب مالی تلویزیون و به موقع آماده نشدن سریال های مناسبتی است. تلویزیون بیشتر در تلاش برای جذب اسپانسر مالی است. برای همین قصه های امسال مناسب با ماه رمضان نبود.»

وی افزود: «وقتی تلویزیون سریال چند سال پیش من را برای چندمین بار پخش می کند، یعنی سریال کارگردانی مثل من مخاطب پسند است که به این شکل مردم را به تماشای تلویزیون دعوت می کند. اما نمی دانم چرا دیگر از افرادی مانند من برای ساخت سریال های مناسبتی دعوت به کار نمی کنند. شاید ارتباطات من با تلویزیون ضعیف است {با خنده}. آدم های تلویزیون تغییر کرده اند و من آن ارتباطی را که باید با برخی از دوستان داشته باشم ندارم.»

منصور فلاح اظهار داشت: «من ۳-۴ سریال پر بیننده از تلویزیون داشتم و نیاز مخاطب تلویزیونی را می دانم. نگاه خانواده ها و جوانان کشور را می شناسم و می دانم که چه قصه هایی را دوست دارند. حتی در قصه هایی که برای ساخت به دست من می رسد، گاهی تغییرات اساسی می دهم تا داستان برای مخاطب تلویزیونی جذاب و باور پذیرتر شود.»

وی تصریح کرد: «به نظر من این ضعف تلویزیون است که به سراغ سریال سازان موفق نمی رود. دوستان سریال ساز موفق، بسیار هستند که می توانند مثمر ثمر واقع شوند. در مورد خودم در حال حاضر با وجود طرح های زیادی که دارم حدود ۲ سال است که سریالی نساخته ام. دوست دارم از انرژی ام استفاده کنم.»

وی اظهار داشت: «یکسری ارتباطاتی در سازمان صدا و سیما متاسفانه وجود دارد که کار را راحت تر می کند که من آن ارتباطات را ندارم . تلویزیون حتی سریال سازان موفق را از سریال سازان معمولی جدا نمی کند و این ضعف است. تلویزیون با وجود ۲۲ شبکه ملی برنامه، سریال سرگرم کننده ندارد. به تعبیری باید گفت تلویزیون سریال و یا برنامه ای که مخاطب با دیدن آن سرگرم شود و نیازی نداشته باشد ماهواره را روشن کند، ندارد.»

منصور فلاح در پایان تاکید کرد: «۵-۶ شبکه گردن کلفت فارسی زبان وجود دارد که سریال های ترکیه ای را پخش می کنند. دلیل مخاطب پسند بودن آن مدل سریال ها هم قصه است. ما باید به سمت سریال های ۹۰ قسمتی برویم و از سریال های ۲۰-۳۰ قسمتی دوری کنیم. ما باید قصه هایی را دست مایه سریال سازی هایمان قرار دهیم که قدرت و کشش ۹۰ قسمتی را داشته باشد. مخاطب امروزی با سریال های ۳۰ قسمتی ارتباط برقرار نمی کند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.