یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

نسیم ادبی؛ بازیگر تئاتر:

«دور همی زنان شکسپیر» یک نمایش فانتزی و خواب گونه است

نسیم ادبی

سینما پرس: نسیم ادبی بازیگر نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» در خصوص ویژگی این نمایش گفت: «نمایش هایی که تاکنون اجرا کرده ام به صورت مونولوگ بوده اما این کار تقریبا فانتزی و خواب گونه است.»

نسیم ادبی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «من و بهاره رهنما ۲-۳ سالی است گروهی با عنوان «این تابستان» را تشکیل داده ایم و چند کار را بروی صحنه برده ایم. این نمایش به نوعی متفاوت تر از دیگر نمایش هایی است که تاکنون توسط گروه «این تابستان» به روی صحنه رفته است. این نمایش ترکیبی از ۶ زن است که هر کدام یکی از زنان شکسپیر هستند که از تجربه خود به ژولیت می گویند. ما در این نمایش با شخصیت ها و کاراکترهایی که وجود دارد بیشتر آشنا می شویم.»

ادبی اظهار داشت: «در قسمت اول یک دختر دانشجو را می بینیم که مشغول تکمیل پایان نامه اش با سوژه شکسپیر است. دختر دانشجو به خوابی می رود و زنان شکسپیر به خواب او می آیند و در اصل این نمایش در ذهن آن دختر دانشجو شکل می گیرد.»

وی تصریح کرد: «در این نمایش من نقش «کاترین» را ایفا می کنم. نقش را بسیار دوست داشتم و اجرای آن هم پیشنهاد خودم به خانم رهنما بود. کار در طول تمرین خیلی بهتر شکل گرفت و توسط بهاره رهنما و پیمان قاسم خانی بازنویسی نهایی شد و از امروز (یکشنبه) بطور رسمی به روی صحنه می رود.»

ادبی افزود: «در این نمایش اوفیلا، کلئوپاترا، کاترین، میراندا، ژولیت و دزدمونا که خود زنان شکسپیر هستند، حضور دارند و به نوعی توسط نمایش شکسپیر، ضعیف واقع شده اند. ما کاراکترهای اصلی نمایش را بروی صحنه می بینیم و فقط از نگاه متفاوتی به آن ها پرداخته ایم. در اصل کمی طنز و فانتزی در این شخصیت ها می بینیم.»

وی در پایان در خصوص نقش «کاترین» افزود:  «من احساس نزدیک تری به کاراکتر «کاترین» داشتم. «کاترین» را به دلیل جسور بودن و سرکش بودن اش دوست داشتم. این نقش به سن و سال من نزدیک تر است و همیشه دوست دارم نقش هایی را بازی کنم که قدرت دارند.»

«دورهمی زنان شکسپیر» نگاهی آزاد به نمایشنامه "شکسپیر و زنان عاشق" نوشته چارلز جورج دارد که  ترجمه آن را مریم منظمی انجام داده است و مشاور متن این نمایش پیمان قاسم خانی است. این نمایش از  دوشنبه  ۱۳ مردادماه تا ۱۷ شهریورماه در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان ساعت ۱۹ اجرا خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.