دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰

تلویزیون و سریال های مناسبتی/۴

مظلومی: سریال های مناسبتی حتما نباید با موضوع ماه رمضان تولید شود/ تولید مینی سریال‌ها برای حفظ مخاطب ضروری است

مهدی مظلومی

سینما پرس: مهدی مظلومی کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص میزان موفقیت تلویزیون در تولید برنامه های مناسبتی گفت: «تلویزیون در تولید برنامه های مناسبتی موفق بوده و فکر می کنم راه خوبی را در پیش گرفته است. یک سریال موفق لزوما نباید دربرگیرنده مسائل ماه رمضان باشد.»

کارگردان سریال «بدون شرح» در خصوص متناسب بودن سریال های امسال ماه رمضان با مناسبات این ماه در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «وقتی سریالی با محوریت ماه رمضان ساخته می شود، اعتراض می کنیم که چرا تمام سریال ها با این سوژه پیش می روند و وقتی چون امسال کمی از فضای رمضان خارج می شویم، می گویند چرا چنین آثاری ساخته اید و به مسائل دینی نپرداخته اید. همیشه یا این طرف بام هستیم یا آن طرف بام.»

مظلومی تصریح کرد: «ما باید به کیفیت سریال بعنوان اصل ماجرا بنگریم؛ وقتی یک سریالی از کیفیت بالایی برخوردار است و توانسته مخاطب خود را تا پایان سریال پای تلویزیون نگه دارد، یعنی سریال موفقی بوده و کارگردان و سریال ساز لزوما نباید رمضان را سوژه سریال خود قرار دهد.»

وی در ادامه افزود: «یک سریال وقتی فاکتورهای جذب و تاثیرگذاری مخاطب را داشته باشد، موفق بوده است و مابقی آن دیگر مهم نیست.»

کارگردان سریال «کمربندها را ببندیم» در ادامه اظهار داشت: «ملاک خوب برای یک برنامه اعم از سریال و برنامه های افطار و سحر و ... کیفیت بالا و خوب آن است. وقتی مثلا سریال «مدینه» مخاطب خود را تا قسمت پایانی حفظ کرده یعنی سریال خوبی بوده است. توقع ما از یک کار خوب چیست؟ چه چیزی را به عنوان کار خوب قبول داریم؟»

مظلومی در خصوص قطع سریال های۳۰ قسمتی ماه رمضان در شب های قدر و پخش مینی سریال در آن شب ها گفت: «اتفاقا این کار بسیار خوبی از سوی تلویزیون بود. سریالی مثل «هفت سنگ» نمی تواند با شب های قدر همگون شود. باید تلویزیون برای قطع سریال و پخش یک سریال یا برنامه متناسب با شب های قدر تدبیری می اندیشید. من با قطع سریال و پخش مینی سریال در شب های قدر موافق هستم.»

وی تصریح کرد: «شبکه برای اینکه مخاطب خود را از دست ندهد باید سریال یا برنامه ای متناسب با آن ۳ شب را تولید می کرد. اتفاقا این کار سبب شده تلویزیون مخاطب خود را از دست ندهد. این سیاست خوبی است که اگر قرار است در سال های بعد سریالی با این شیوه تولید شود که همگونی با ۳ شب قدر نداشته باشد، آنتن در آن ساعت ها خالی نباشد و با برنامه ای متناسب با آن شب ها مخاطب خود را حفظ کند.»

کارگردان هنری برنامه «ماه عسل» در خصوص تشابه برنامه «شهر باران» داریوش کاردان با «ماه عسل» احسان علیخانی افزود: «من با رقابت موافق هستم. البته رقابتی که حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد. کپی نعل به نعل از یک برنامه دیگر به نوعی وقت و هزینه تلف کردن است اما اگر به دنبال تجربه و اتفاق جدیدتری است ایرادی ندارد و می تواند موثر هم واقع شود. حتی اگر با آن حال وهوا هم باشد ایرادی ندارد و خیلی هم خوب است؛ اما اگر قرار باشد کاری کاملا شبیه به هم ساخته شود، علاوه بر وقت وهزینه هدر دادن، مخاطب نیز از دست رفته است.»

مظلومی در پایان افزود: «در حال حاضر مشغول فیلمبرداری سریال «سیگنال موجود نیست» هستم و ۲ روز است که پیش تولید فیلم سینمایی ام با عنوان «ماموریت تهران» را نیز شروع کرده ام. در تلاش هستم فیلم «ماموریت تهران» را به جشنواره فیلم فجر برسانم.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.