دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴

مسئولیت اجتماعی هنرمندان در جامعه/۴

لیالستانی:وظیفه هنرمند و جامعه در قبال یکدیگر تعهدی متقابل است/ هنرمندان واقعی با کاسبکاران فرسنگ ها فاصله دارند

حسین لیالستانی در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در جشنواره فجر

سینماپرس: حسینعلی لیالستانی کارگردان کشورمان در گفتگو با سینماپرس درباره وظیفه هنرمندان نسبت به جامعه گفت:«معتقدم وظیفه هنرمند و جامعه تعهدی متقابل است.»

وی ادامه داد:« الان در جامعه ما قضایا طوری است که عده ای هنرمند زیر پرو بال مسئولان گرفته می شوند و مابقی نادیده انگاشته می شوند. سوال من این است هنرمندی که نادیده گرفته شده و توان فعالیت ندارد چگونه می تواند به تعهداتش در قبال جامعه عمل کند؟ و جواب این است با زحمت ،مشقت و رنج و به عشق مردم »

کارگردان فیلم «میزاک» گفت:«تعهد هنرمند نسبت به جامعه و تعهد جامعه نسبت به هنرمند دوطرفه است. حالا باید ببینیم کنترل افکار عمومی این جامعه دست چه کسانی است. قطعا مسئولان نقش پر رنگی در این زمینه دارند پس همه چیز منوط می شود به تعهد مسئولان نسبت به هنر و هنرمند. »

لیالستانی گفت:«من تمام سعی ام را کرده ام با تمام بی توجهی ها تعهد خودم رانسبت به مردم و جامعه ام  ادا کنم. من به عنوان یک هنرمند مردم و کشورم را دوست دارم و همواره هدفم خدمت به آن ها بوده و این موضوع را رسالت خود می دانم

وی ادامه داد:«فراموش نکنید با وجود همه مشکلان همیشه هنرمندان اصیل کار خود را انجام می دهند هنرمند واقعی منتظر نمی ماند تا کسی دست نوازش بر سرش بکشد و بودجه ای در اختیارش قرار دهد تا دست به کار شود و انجام وظیفه کند.»

وی ادامه داد: «در طول تاریخ دیده ایم و خوانده ایم تنها هنرمندانی ماندگار شده اند و تنها آثاری در قلب تاریخ حک شده اند که با نیات خوب ساخته و تولید شده باشند. هنرمند مردمی و وارسته و در قلب مردم و اثرش در تاریخ ماندگار است. ممکن است هنرمندانی که به اسم هنر کاسبی می کنند در زمان خودشان به توفیق هایی دست پیدا کنند و به اصطلاح سوار بر اسب باشند در حالی که هنرمند متعهد پیاده است اما تاریخ نشان داده هرگز نام و نشانی از کاسبکاران باقی نخواهد ماند. »

کارگردان فیلم«تابلویی برای عشق» گفت:« هنرمند واقعی به شکل سرخود و ذاتی متعهد است یعنی تعهد و احساس وظیفه در روح او جاری است. چنین هنرمندی هرگز در انتظار توجه مسئولان و مدیران نیست و هنر را برای خدمت به ذات بشر دوست دارد و با کاسبکاران فرسنگ ها فاصله دارد. اتفاقا در مواقع ضروری این هنرمندان اصیل و هستند که به کمک جامعه می شتابند و از جان مایه می گذارند و خبری از هنرمندان کاسب نیست. »

لیالستانی در پایان افزود:«هنرمند وصل به خالق است و اگر توقعی داشته باشد از خدا دارد. هنرمند اصیل بخاطر اعتقاداتش و تعهدش به جامعه کار و تلاش می کند ولاغیر

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.