سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳

در گفت و گو با سینماپرس عنوان شد:

هاشمی: «هفت سنگ» مبرا از اشتباه نبود/ ای‌کاش مدیران سیما به برداشت ایده اولیه این سریال از یک نمونه خارجی اشاره می‌کردند

سریال هفت سنگ*

سینماپرس: داود هاشمی تهیه کننده مجموعه های تلویزیونی در بیان دیدگاه خود در خصوص سریال «هفت سنگ» که در ایام ماه رمضان از شبکه سوم سیما پخش شد گفت: به رغم تلاش گروه، دکوپاژ های بسیار خوب و خوش رنگ و لعاب و بازیگران قوی این سریال یک سری ایراداتی داشت و مبرا از اشتباه نبود.

هاشمی در گفت و گو با خبرنگار بخش تلویزیون سینماپرس، به حواشی این سریال پیرامون کپی بخش هایی از این مجموعه از مشابه خارجی آن  اشاره کرد و افزود: «من سریال «خانواده مدرن» آمریکایی را ندیدم؛ اما یکی از کارشناسان حرفه ای معتقد بود که این سریال اصلا قابل تحمل نیست؛ در حالی که هفت سنگ سریال جذاب و پرکششی بوده و لذا نمی توان آن را نمونه آن مجموعه آمریکایی دانست و بی انصافی است بخواهیم چنین قضاوتی داشته باشیم.»

وی گفت: «شاید بهتر بود که عوامل و مسئولان شبکه قبل از پخش سریال به این اشاره می کردند که ایده اولیه کار از یک سریال خارجی گرفته شده و با اضافه شدن داستان های ایرانی به آن تغییر کرده است. شاید آن زمان دیگر این حواشی اتفاق نمی افتاد. اقتباس امری مرسوم در سراسر دنیاست و بسیاری از فیلم ها و سریال های معروف دنیا از این عنصر بهره می برند و تغییرات بومی خود را هم دارند.»

هاشمی خاطر نشان کرد: «بسیاری از سریال ها و فیلم های سینمایی ایرانی از الگوهای خارجی اقتباس می کنند. حتی بالاتر از آن می توان گفت کاملا الگوبرداری شده و مشابه هم هستند اما این طور با آن ها برخورد نمی شود. این در حالی است که هفت سنگ را نمی توان در این گروه قرار داد. به نظر من این سریال نسخه ایرانی شده ای است و تغییرات زیادی هم دارد. بنابراین در شرایطی که بیش از ۶۰ درصد فیلم ها و سریال های ما برداشتی از آثار خارجی دارند، نباید با یک سریال خوب این برخورد صورت بگیرد.»

وی تأکید کرد: « من معتقدم این سریال حتی می تواند به صورت هفتگی پخش شود و  مخاطب بیشتری هم جذب کند.»

گفتنی است؛ داود هاشمی تاکنون تهیه کننده مجموعه های تلویزیونی از جمله «پنج کیلومتر تا بهشت»، «خداحافظ بچه»، «همه چیز آنجاست»، «پنجمین خورشید» بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.