دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶

هنرمندی کهنسال در برابر دفتر سازمان ملل

اقدام عملی «آقای بازیگر » ۹۰ساله در برابر جنایات غزه/ انتظامی: برای جلوگیری از کشتار مردم فلسطین آماده‌ایم هر کاری انجام دهیم

عزت الله انتظامی*

سینماپرس:عزت‌الله انتظامی به منظور حمایت از مردم بی‌دفاع غزه در دفتر سازمان ملل متحد در تهران حاضر شد و پس از این حضور، مقرر شد مسئولان این دفتر درخواست "آقای بازیگر" را به منظور جلوگیری از کشتار مردم فلسطین کتبا به سازمان ملل اعلام کنند.

به گزارش سینماپرس، این هنرمند که صبح امروز ۲۰ مرداد ماه در این مکان حاضر شده بود،پس از خروج از دفتر سازمان ملل درباره حمایتش از مردم غزه گفت: ما پشتیبان آنها هستیم و امیدواریم این جنگ و خونریزی هرچه زودتر تمام شود، آرزوی ما این است که در هیچ نقطه‌ای از دنیا جنگی وجود نداشته باشد.

وی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر همدردی هنرمندان و حمایت آنها از مردم غزه اظهار کرد: به نظرم همدردی مردم کشور ما و مردم سایر نقاط جهان که اینگونه با مردم بی‌دفاع غزه هم‌دردی می‌کنند می‌تواند خیلی موثر باشد. ما به اینجا آمده‌ایم تا بگوییم همچنان آماده‌ایم تا از آنها دفاع کنیم و با تاکید می‌گویم که برای جلوگیری از این کشتار هر کاری از دستمان بر بیاید انجام می‌دهیم.

مجید انتظامی نیز که پدرش را همراهی می‌کرد،‌ درباره حضور در دفتر سازمان ملل بیان کرد: ما اینجا آمدیم که حمایت خودمان را از مردم فلسطین اعلام کرده و درباره کشتار بی‌رحمانه‌ای که در غزه اتفاق می‌افتد اعلام انزجار کنیم.

این هنرمند عرصه موسیقی درباره تاثیر حمایت هنرمندان از مردم غزه بیان کرد: ما با این احساس همبستگی‌ها می‌خواهیم بگوییم که احساس آنها را می‌فهمیم و درک می‌کنیم، می‌گوییم وقتی مردم همه دنیا دارند در آرامش زندگی می‌کنند، چرا مردم یک کشور در خاورمیانه باید کشته شوند.

وی سپس تاکید کرد که حضور استاد عزت الله انتظامی و او ربطی به هیچ سازمانی ندارد و خودشان به صورت خودجوش در این‌باره احساس وظیفه کردند.

آذرنوش صدر سالک همسر مجید انتظامی نیز در این جمع گفت: با دیدن شرایط سخت که بر مردم غزه می‌گذرد تصمیم گرفتیم تا با حضور در سازمان ملل توقف این جنایات را خواستار شویم.

وی ادامه داد: برای ما و خیلی از مردم جهان دیدن چنین تصاویری ناراحت کننده است و مفهوم جنگ را نمی‌دانم و می‌خواهم این کشتار مردم بی‌گناه و به ویژه کودکان غزه و این نسل‌کشی تمام شود.

همچنین گلنوش انتظامی فرزند مجید انتظامی که در سازمان ملل حضور یافته بود، گفت: هر کدام از ما به نوعی در سینما و موسیقی کار فرهنگی انجام می‌‌دهیم و بحث انزجار از نسل‌کشی به هنرمند بودن یا نبودن ارتباطی ندارد. بعضی‌ها مثل ما که خانواده هنری هستند و ابزاری برای اعلام انزجار دارند به نوعی اعتراض خود را نشان می‌دهند. این در حالی است که خیلی از مردم با دیدن شرایطی که در غزه حاکم است احساس دلتنگی و درد می‌کنند اما ابزاری برای اعلام این درد ندارند.

همچنین به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت آقای بازیگر سینمای ایران طی گفتگوی جداگانه ای جنایات رژیم صهیونیستی را در نوار غزه محکوم و از مسئولین خواست فکری به حال کودکان این دیار کنند.

 این بازیگر پیشکسوت سینمای ایران همچنین گفت: مسئولین، اهالی هنر، رسانه ها و همینطور، جشنواره فیلم مقاومت برای جلوگیری این خشونت و کشتار کودکان مظلوم  و بی پناه هر کاری که از دستشان بر می آید باید انجام دهند.

عزت ا... انتظامی همچنین در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: کودک کشی که این جنایتکاران می کنند واقعا غیر قابل تحمل است. باید نسبت به یک چنین رفتارهای خشنی فریاد بزنیم و عکس العمل نشان دهیم. باید جلوی  اعمال زشت این خشونت گران را به نحوی گرفت. 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.