سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۹

پاره نگاتیوهای«آپاراتچی»

اندر حکایت صبر ایوب و منتقدان بزدل صفت و ادبیات فاخری که «به جهنم» ختم می‌شود!؟

جنتی-روحانی-ایوبی*

سینماپرس: به یه سال نکشیده، «به جهنم» گفتن ها شروع شد، اونم از زبون فاخر و مودبانه آقایون!!...موندم از فردا مگه میشه تو وزارت ارشاد و مراکز دولتی سینما به کسی گفت بالا چشات ابروئه؛ رو میکنن به آدمو در قبال حرف حق، تو چشات بهت میگن: «به جهنم»!؟

از قدیم همیشه بین مسئولین دولتی و حکومتی، این سفرا و دیپلماتها یه کلاسی و ابهتی داشتن که آدم بهشون حسادت میکرد...خوش تیپ و مسلط به زبان خارجه و فرنگ نشین و طرف حسابشون هم که یه مشت جماعت از ما بهتر...امروز که خسته و کوفته از پادرد همیشگی، آپارات رو سپردم دست بچه ها و اومدم خونه نفس تازه کنم، دستم چرخید و زدم کانال دو و اخبار بیست و سی، که یهو دیدم یکی با تحکم فریاد کشید: «به جهنم...بزدل های سیاسی!! »....چشاتون روز بد نبینه، دیدم ای وای خاک به سر شدیم، رئیس جمهور محبوب و عزیز دلمون رو کی عصبانی کرده که اینجور آرامش رو به کنار زده و با چهره در هم کشیده داره توپ و تشر میاد، اونم تو جمع سفیران و کاردان های باکلاس وزارت امور خارجه!؟

دقت که کردم دیدم بعله، بحث دلواپسای فرهنگی و سیاسی و اقتصادیه و دوباره کاسه صبر حاج شیخ حسن آقای گل ما لبریز شده که جماعت منتقد رو به باد ناسزا گرفته...نمیدونم چرا با دیدن و شنیدن این حرفها دلم رفت پیش حجت الله خان ایوبی و علی آقای جنتی، هر چی باشه با هم همکاریم؛ گوشت و پوست همدیگر رو هم بخوریم، استخونای همدیگر رو دور نمیندازیم!

راستش این روزا که یکی تو بحث اکران فیلم« آشغالها...» سوتی میده و اون یکی مجبور میشه بیاد جلوی خبرنگارا درستش کنه، یا اون یکی حرفهای شیک میزنه و مدام از برخورد با اقدامات مخالف حکومت دم میزنه و هنوزآب دهنشو قورت نداده، یکی مثل ممد یعقوبی تورنتو نشین، با مصاحبه ها و حرفای تندش در مورد تئاتر و سکس و همجنس بازی میاد همه چبزو بهم میزنه، با خودم گفتم منتقدای دلواپس واسه چی خودشون رو خسته می‌کنند و این همه تذکر میدن؛ رئیس بزرگ که گفته «به جهنم»، خب اینا هم مثل آب خوردن میگن «به جهنم»، کی به کیه؟!

والله این مدلش دیگه نوبره، به یه سال نکشیده، «به جهنم» گفتن ها شروع شد، اونم از زبون فاخر و مودبانه آقایون!!... شاید این یه نوع تدبیره و ما عقلمون بهش نمیرسه...شاید هم قاعده مدیریت حکم میکنه اولش لبخند بزنی و بگی هر کسی هر چی دوست داره نقدمون کنه، بعد که یه مدت گذشت قداره دستت بگیری و همه رو از دم تیغ بگذرونی که کسی نفس نکشه!

یکی که دستشون به این آقایون میرسه پا شه بگه آخه عزیز دل، یادتون نره شماها فقط ۵۱ درصد آرای این مردم رو تو انتخابات پارسال به دست آوردین که همین الان کمتر نشده باشه، من میگم بیشتر هم نشده! حالا هی بگید ما تحریم رو شکستیم و ۴۵ درصد تورم کشور رو کردیم ۱۴ درصد، بابا به پیر به پیغمبر، ما هنوز تو محله مون اگه جنس های اساسی و پیش پا افتاده رو ارزون نخریم، حداقلش با همون قیمت زمان محمود خان میخریم؛ حالا شما بیا پشت تلویزیون رسمأ بگو هر کسی مخالفه و تنش میلرزه، «به جهنم، بره خودشو یه جور گرم کنه»!!

موندم از فردا مگه میشه تو وزارت ارشاد و مراکز دولتی سینما به کسی گفت بالا چشات ابروئه؛ رو میکنن به آدمو در قبال حرف حق، تو چشات بهت میگن: «به جهنم»!؟...آقا با سینمایی ها رو راست باش، به جهنم!...آقا کم وعده بده، از عهده اش برنمیای، به جهنم!...آقا بعضی ها تو خانه سینما همه چی رو واسه خودشون میخوان کمتر بچسب به اونا، به جهنم!...آقا همه اشکالات سینما رو ننداز گردن مدیرای قبلی، به جهنم!...آقا به صنوف پایین دستی سینما هم نگاهی بنداز، به جهنم!...آقا فیلمها و فیلمسازای ارزشی رو بیشتر تحویل بگیر، به جهنم!...آقا تو شوراهای مشورتی شورای عالی و سند توسعه سینما نیم نگاهی به سینماگرای دیگه هم بکن، به جهنم!...به هرکسی تو اینور و اونور مرز، محض دلخوشی بعضی ها واسه فیلمسازی رو ننداز، به جهنم!...فیلمهای مسئله دار و حاشیه ساز رو از خودت دور کن و باهاشون واسه خودت اعتبار کاذب درست نکن، به جهنم!...حمایت فارابی و مرکز گسترش و موسسه رسانه ها را دقت بیشتری کن، داره پولهای میلیونی تقسیم میشه، به جهنم!...انجمن فیلم کوتاه جای حساسیه، نگذار هرکسی هر چی که خواست بریزه تو فکر و ذهن جوونای این مملکت، به جهنم!....

واااااای حجت الله خان، چه شود از فردا تو سازمان سینمایی!؟...خدا کنه فقط با وجود این همه حرف و گله و جسارت، شما حداقل دیگه به منتقدای پر جرأت و جسورت نگی: بزدل های سینمایی!

«آپاراتچی»

 

نظرات

  • ۱۳۹۳/۰۵/۲۱ - ۰۰:۳۴
    5 15
    گل گفتی، خدا عاقبت ما رو بخیر کنه
  • بهزاد ۱۳۹۳/۰۵/۲۱ - ۱۲:۴۲
    16 4
    هنوز سه سال تا پایان دورش مونده دارین از الان تبلیغ میکنین!!!،بزارین کارشو بکنه وقتی شما به هر کاری که میکنه میگین تنمون داره میلرزه باید عصبی شد تنتون برای کی و چی میلرزه؟!؟ رو راست حرف حسابتونو بزنید!؟ چرا دوره قبل نگران این گرونی ها و تورم نبودید؟ الان یادتون افتاده ؟!
  • ۱۳۹۳/۰۵/۲۱ - ۱۲:۵۴
    7 12
    احسنت به این شجاعت . بالاخره آنها باید روزی ماهیت خودشون رو نشون می دادن .
  • ۱۳۹۳/۰۵/۲۳ - ۱۶:۰۹
    6 2
    توهين با نيت گوينده مشخص مي‌شود، نه با صرف جمله. بعید می دونم دکتر روحانی نیت بدی داشته باشند.
  • محفوظ ۱۳۹۳/۰۵/۲۷ - ۱۲:۵۶
    2 0
    باید به اطلاع برسونم که «بهشت» و «جهنم» پارادوکس و مکمل یک‌دیگه‌ن و منعی در به‌کار بردن علنی‌ش نیست؛ استاد! ضمن این‌که دوستان سینمایی‌نویس باید بدونن که جهنم هم جزیی اصلی از باورهای مسلمانان است! نکته: روحانی گفته بود اونایی که از مذاکره می‌لرزند، برای رفع سرما و نلرزیدن برن توی جهنم جاش گرمه!
  • cyrusre ۱۳۹۳/۰۶/۰۲ - ۰۳:۰۳
    1 0
    با سلام،برای قضاوت صادقانه و دور از جبهه گیری های جناحی در رابطه با هر حرف و عملی،باید شرایط را در نظر گرفت.آقای روحانی شخصی گزیده گو و با منطقی به نظر می رسند و بیان این جملاتی که مخالفین او و دولتش آن را خون سیاوش کرده اند به وضوح نشان از سنگ اندازی در کار او و کابینۀ منتخبش میدهد.جناب احمدی نژاد در دوران ریاست هشت ساله اش ادبیّات سیاسیِ ایران و جهان را بطور کلّی تغییر داد و صدای هیچ کسی در نیامد و او را تشویق هم می کردند! و کلامی هم با شما دست اندر کاران نشریۀ اینترنتی سینما پرس:لطفاً به تحلیل در کارهای سینمائی بپردازید و از دخول در مسائل سیاسی پرهیز کنید.با سپاس،

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.